Kawasaki Ki 45-II

Kawasaki Ki-45-II / 川崎 キ45改-II 「屠龍」・二式複座戦闘機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 45-II Kawasaki Ki 45-II
Originální název:
Original Name:
キ45改-II 二式複座戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.09.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1942-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1943 byl dokončen již pod označením Ki-96
Osádka:
Crew:
2 (dokončen jako jednomístný)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5180 kg 11420 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6750 kg 14881 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,570 m 51ft 0,99in
Délka:
Length:
11,500 m 37ft 8,75in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
33,87 m2 364.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
199,29 kg/m2 40.82 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi Ha-112-II o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k),
993 kW (1 350 k) při 2 500 ot./min v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) při 2 500 ot./min v h= 5 800 m
Vrtule: trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm
Mitsubishi Ha-112-II fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,479 hp for take-off, 1,332 hp at 2,500 rpm at 6,562 ft and 1,233 hp at 2,500 rpm at 19,028 ft,
driving a theere-blade constant-speed propellers of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
cca 1 000 l + 2x 200 l v přídavných nádržích 220 UK gallons and 2x 44 UK gallons in a drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
590 km/h v 5575 m 366.6 mph in 18291 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,17 min do 5000 m 6,17 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11250 m 36909 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón Ho-203 ráže 37 mm s 25 náboji ve spodní části trupu
2x kanón Ho-5 ráže 20 mm s 200 náboji na hlaveň pro střelbu šikmo vzhůru a
1x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 - 250 kg pum
One fixed forward-firing 1.46 inch Ho-203 cannon, 25 rouds,
two fixed oblique-firing 0.79 inch Ho-5 connons in fuselage-mounted, 200 rpg and
one flexible rear-firing 0.5 inch Ho-103 machine-gun for gunner.
Bomb load: Two 66-551 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
Poznámka:
Note:
二式複座戦闘機改二 - Nišiki fukuza sentōki Kai ni - „Armádní dvoumístný stíhací letoun Typ 2 Model 2“
屠龍 - Toryu - Zabíječ draků
Spojenecké kódové jméno: Nick


- Tato dvoumístná verze byla stavěna továrnou Kawasaki v Kagamigahaře jako soukromá iniciativa Ing.Takeo Doie.
- Byla to vlastně mírně zvětšená Ki-45-Kai s výkonnějšími motory.
- Nepodařilo se mi zjistit zda tato verze vůbec vzlétla ve své dvoumístné podobě, pravděpodobnější je, že byla ještě před dokončením přestavěna na první jednomístný prototyp Kawasaki Ki-96
- V této době mělo velení armádního letectva před sebou podstatný úkol, se kterým si v té době nevědělo rady. Na základě informací od zpravodajské služby o strategickém bombardéru B-29 muselo své jednotky vybavit dostatečně výkonnými stíhacími letouny, které by operovaly ve výškách okolo
10 000 m a jejich výzbroj by zahrnovala kanóny ráže 37 - 57 mm. Tak se stalo, že dvoumístný Kawasaki Ki-45-II byl přestavěn
na jednomístný Kawasaki Ki-96 a ten zase byl základem pro dvoumístný Kawasaki Ki-102
a z té zase vznikla jednomístná Kawasaki Ki-108.
二式複座戦闘機改二 - Nishiki fukuza sentōki Kai ni - Type 2 Two-Seat Fighter Model Kai II
屠龍 - Toryu - "Dragon Slayer"
Allied code name: "Nick".


Prototype only, completed as the experimental prototype Ki-96.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Army Type2 Two-seat Fighter "Toryu", No. 21, 1990, 3., Bunrin-Do Co. Ltd., ISBN 978-4-89319-018-5
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
René J. Francillon Ph.D., The Kawasaki Ki-45 Toryu (Aircraft in Profile no. 105). Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1966 No ISBN
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, USA-Japonsko. Olomouc, Votobia, 1996, 88 s. ISBN 80-7198-091-9
L+K 9/1990, Letadla 39 – 45
L+K 15/1965, Letadla 1939 - 45
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki45.html
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-II-t41416#160939 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více