Kawasaki KDC-2

Kawasaki KDC-2 / 川崎 KDC-2
     
Název:
Name:
Kawasaki KDC-2 Kawasaki KDC-2
Originální název:
Original Name:
川崎 KDC-2
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.10.1928 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1927-DD.10.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1928
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1747 kg 3851 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2972 kg 6552 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,300 m 46ft 11in
Délka:
Length:
11,185 m 36ft 8,35in
Výška:
Height:
3,390 m 11ft 1,46in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2 516.684 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
61,92 kg/m2 12.68 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V, o výkonu 478 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu
Kawasaki-BMW VI twelve-cylinder water-cooled Vee engine, power output 641 hp,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v 2000 m 135 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1800 m 93 mph in 5906 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,00 min do 1000 m 4,00 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
1110 km 689.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná žádná
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Viz historie. In October 1927, the Teikoku Kaibo Gikai (Imperial Maritime Defence Volunteer Association) decided to order two aircraft, and in turn to lend them to the Asahi Shimbun which was sponsoring a regular air route between Tokyo and Osaka, as part of the Tozai Teiki Kokukai (East-West Regular Air Transport Association) that would eventually begin in December 1928. Orders for the two aircraft were placed with Kawasaki, and would be a version of the Army Type 88 Reconnaissance Aircraft, having passenger accommodation and the ability to operate on floats This redesign was made by Dr Richard Vogt and Hisashi Tojo. The two aircraft were completed in October 1928 and identified as Giyu No.4 (J-BAKH) and Giyu No.5 (J-BALH) respectively. Major structural changes included a shortened upper wing, an increase in span and chord on the lower wing and N interplane struts. The four-seat passenger cabin, aft of the cockpit, could be converted for aerial photography and mail carrying. When equipped with floats, an enlarged rudder was used and it extended below the fuselage. Their use on the Tokyo-Osaka run was short-lived, with the activation of Nihon Koku Yuso K K on the same route.
Many cities were visited, and lectures were given by those flying on the KDC-2s to further promote the potential of aviation. When the tours ended, the aeroplanes were used by Asahi Shimbun for courier work, aerial photography and transport duties. They were also used for regular mail flights between Tokyo and Niigata, and for courier flights to Manchuria during the Manchurian Incident.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.147, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDC-2-t119735#410950 Verze : 0
Historie:


V říjnu 1927 Teikoku Kaibo Gikai (Císařská dobrovolná asociace námořní obrany) se rozhodlo objednat u společnosti Kawasaki Kokuki K. K. dvě letadla, která měla být zapůjčena koncernu Asahi Shimbun, který byl hlavním a nejdůležitějším sponzorem pravidelného leteckého spojení mezi Tokiem a Ósakou. Vývoj letounů započal v prosinci 1927 a jako základ pro vývoj byla vzat armádní průzkumný letoun typ 88. Tyto letouny měly v trupu místo pro kabinu pro čtyři cestující a bylo je možno upravit pro plovákový podvozek.
Přestavbu bojového letounu provedl tým techniků vedený německým konstruktérem Dr. Richardem Vogtem a japonským konstruktérem Hisashim Tojoem. Obě letadla byla dokončena v říjnu 1928 a označena Giyu č.4 (J-BAKH) a Giyu č.5 (J-BALH). Úpravy letounů zahrnovaly konstrukční změny včetně zmenšení rozpětí horního křídla, zvýšení hloubky na spodním křídle a změnu mezikřídelních vzpěr. Čtyřmístná kabina pro cestující byla v zadní části letounu a mohla být využita pro letecké snímkování nebo poštovní přepravu. Po instalaci plováků, byla zvětšena plocha směrovky a přidána svislá plocha pod trup.
Nasazení letounů na trati Tokio - Ósaka bylo krátké, Asahi Shimbun pozastavila svou činnost a zrušila plánované lety po celém Japonsku. Začátkem července 1929 bylo provedeno několik propagačních letů po východním a západním Japonsku. Když propagační kampaň na podporu civilní letecké dopravy skončila, byla obě letadla používaná Asahi Shimbun pro kurýrní lety, letecké fotografování a pro plnění dopravních úkolů např. poštovní lety mezi Tokiem a Niigatou, a pro kurýrní lety do Mandžuska během Mandžuckého incidentu. V září roku 1930 byl Giyu č. 4 těžce poškozen při vzletu na řece Kizu v Ósace a byl celý rok opravován. Po návratu do služby byl v červnu 1932 při kurýrním letu do Mandžuska nucen nouzově přistát, byl při tomto přistání znovu těžce poškozen a následně byl vyřazen po nalétání 229 letových hodin. Po Mandžuském incidentu letoun Giyu č.5 pokračoval v pravidelných letech mezi Tokiem a Toyamou nebo Tokiem a Sendaií, z této služby byl vyřazen v roce 1935 a nalétal celkem 723 hodin.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.147, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawasaki KDC-2 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDC-2-t119735#410954 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více