Kawasaki KDA-6

Kawasaki KDA-6 / 川崎KDA-6・高速偵察機;
     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-6 Kawasaki KDA-6
Originální název:
Original Name:
川崎(KDA-6) 高速偵察機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.10.1931 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1931-DD.10.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1460 kg 3219 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2310 kg 5093 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,400 m 40ft 8,18in
Délka:
Length:
9,200 m 30ft 2,19in
Výška:
Height:
3,050 m 10ft 0,07in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2 371.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,96 kg/m2 13.71 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V, o výkonu 478 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu.
Kawasaki-BMW VI twelve-cylinder water-cooled Vee engine, power output 641 hp,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
296.1 km/h v 0 m 184 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1520 km 944.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet typ 89 model 2 ráže 7,7 mm v trupu a
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 pro střelce.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine-guns in a fuselage mounted and
one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in dorsal position.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
V listopadu 1930 se konstrukční tým Kawasaki vedený německým konstruktérem Dr. Richardem Vogtem ujal návrhu na stavbu vysokorychlostního průzkumného letounu. Tento letoun měl vycházet ze zkušeností získaných vývojem stíhacího KDA-5. Armáda měla o takový letoun zájem a očekávala od nového letounu, označeného KDA-6, vyšší výkon a ovladatelnost, než jakou dosahovaly dvoumístné stíhačky západních mocností.
Dr. Richard Vogt ve spolupráci inženýrem Takeo Doiem, začali s prací na projektu v únoru 1931 a tuto práci dokončili počátkem srpna tohoto roku. Jediný prototyp byl dokončen v říjnu 1931 a letové zkoušky začaly bezprostředně poté v Kagamigahaře.
Armádní piloti shledali velmi uspokojivý výkon i letové vlastnosti, ale Rikugun Koku Hombu jej nedoporučila do výroby, protože potřebovala více lehký bombardér..
KDA-6 se tedy stal základem pro projekt armádního bombardéru typ 93 (Ki-3).
Jediný postavený letoun KDA-6 byl prodán tiskovému koncernu Asahi Shimbun, zde byl používán se jako komunikační, brzy byl přejmenován na A-6.
In November 1930, Kawasaki undertook the design of a highspeed reconnaissance aircraft based on the experience gained with the KDA-5, and expected to secure Army interest in the project. This new aircraft, the KDA-6, was to have improved performance, range and manoeuvrability, equal to two seat fighters being developed at that time by the western powers.
Designed by Dr Richard Vogt and assisted by designer Takeo Doi, tooling was started in February 1931 and completed in the following August. One prototype was finished in October 1931, and flight tests began immediately at Kagamigahara, with the success expected.
The Army found this aeroplane to have very satisfactory performance, but Rikugun Koku Hombu not recommend it to production.
The KDA-6 became the basis for the design that became the Army Type 93 Single-engine Light Bomber (Ki-3).
The sole prototype KDA-6 was sold to Asahi Shimbun and used as a news communications aircraft and was redesignated A-6.
Zdroje:
Sources:
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, p.22, ISBN4-7663-3292-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.154, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawasaki KDA-6 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-6-t119660#410719 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více