Kawasaki A-6

Kawasaki A-6 /川崎 A-6
     
Název:
Name:
Kawasaki A-6 Kawasaki A-6
Originální název:
Original Name:
川崎 A-6
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze KDA-6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1584 kg 3492 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2450 kg 5401 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,400 m 40ft 8,18in
Délka:
Length:
9,200 m 30ft 2,19in
Výška:
Height:
3,050 m 10ft 0,07in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2 371.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,04 kg/m2 14.55 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VIII, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V, o výkonu 588 kW (800 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu.
BMW VIII twelve-cylinder water-cooled Vee engine, power output 789 hp,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 085 l 238.7 UK Gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
307 km/h v 2200 m 190.8 mph in 7218 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jediný vyrobený prototyp KDA-6 byl prodán tiskovému koncernu Asahi Shimbun a zde byl používán jako rychlý spojovací letoun. Při tomto provozu došlo k vážné nehodě při přistání, vedení koncernu přijalo rozhodnutí, aby byla oprava spojena s přestavbou, která měla přinést zasadní prodloužení doletu. Vyměněna byla pohonná jednotka a nainstalován byl výkonnější motor BMW VIII, dále byly otevřené kabiny zakryty dlouhým překrytem a do nákladového prostoru byly umístěny palivové nádrže, jejich kapacita tak byla zvýšena na 1 085 litrů. Recipročně k těmto úpravám, které přinesly nárůst hmotnosti, bylo nutno letoun vybavit silnějším podvozkem. Zrekonstruovány byly také ocasní plochy, přičemž byla mírně zvětšena jejich plocha.
Při dokončení těchto úprav byl letoun přeznačen na Kawasaki A-6, první vzlet byl proveden na letišti Kagamigahara koncem srpna 1934, letoun byl potom znovu zařazen do flotily koncernu Asahi Shimbun jako Asahi No. 111.
Letoun byl použit k návštěvě severní Číny, kdy let mezi Ósakou a Pekingem (cca 2 000 km) provedený pilotem Masaaki Iinumem a palubním inženýrem Kiyoshi Shimazakim dne 6. září 1934, s mezipřistáním v Soulu trval 9 h 47 min. Po tomto pozoruhodném letu létal aktivně společně s jednoplošníkem C-5 (vysokorychlostní spojovací letoun).
The sole prototype KDA-6 was sold to Asahi Shimbun and used as a news communications aircraft.After an accident at landing was made on the reconstruction long-range liaison aeroplane. The engine was replaced by a more powerful BMW VIII, the open cockpit was given a canopy, a cargo compartment was added, and fuel capacity was increased to 1,085 litres. To compensate for this increase in weight, a stronger undercarriage was fitted, and the tail unit was entirely redesigned. With completion of these modifications, the aeroplane was redesignated Kawasaki A-6 Communication Aircraft. It made its first flight at Kagamigahara in late August 1934, then was delivered to Asahi as Asahi No.111. As part of the 10th Anniversary Flight Programme to commemorate the first Visiting Europe Flight, the aeroplane was used for the Visiting North China Liaison Flight between Osaka and Peking (Beijing). Flown by Masaaki Iinuma and flight engineer Kiyoshi Shimazaki, it left Osaka on 6 September, 1934, and flew the 1,230 mi in 9hr 47min, making one stop at Seoul. Actual flying time was 8hr 26min. Following this notable flight, the aeroplane remained active with A sahi Shimbun along with the monoplane C-5 as a high-speed communications aeroplane.
Zdroje:
Sources:
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, p.22, ISBN4-7663-3292-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.154, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-A-6-t119711#410856 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/kda6.html

Kawasaki A-6 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-A-6-t119711#575549 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více