Main Menu
User Menu

Kawaniši N1K5-J 25 Šiden KAI 5 [George]

Kawanishi N1K5-J Model 25 Shiden KAI 5 / 試製紫電改五(N1K5-J)

     
Název:
Name:
Kawaniši N1K5-J 25 Šiden-Kai 5
Originální název:
Original Name:
試製紫電改五(N1K5-J)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.07.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nishinomiya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.07.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR zničen před zalétáním / destroyed before the first flight
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2630 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4860 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,995 m
Délka:
Length:
9,446 m
Výška:
Height:
3,960 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
206,809 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK9A Ru (Ha-43-11Ru), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1 618 kW (2 200 k), 1 522 kW (2 070 k) v h= 1 000 m a 1 287 kW (1 750 k) v h= 10 500 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
965 l + 400 l v přídavní nádrži pod trupem
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
612 km/h v 7000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
386 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,88 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,25 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m
Dolet:
Range:
1500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2000 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech a
2x pevný kulomet typ 3 ráže 13,2 mm v trupu nad motorem.
Pumový náklad: 2x 250 kg pumy.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
試製紫電改五(N1K5-J) (N1K5-J)Šisei Šiden aratame go (N1K5-J) - Námořní stíhač pro pozemní základny Šiden-KAI 5 model 25.
紫電 - Šiden-Kai - Fialový blesk (jap.)
Spojenecké kódové jméno: George

- V pramenech, které mám k dispozici je uváděno, že byl postaven jeden prototyp této výškové stíhačky, ale ten byl záhy po dokončení zničen při náletu B-29 na továrnu v Naruu (Nišinomii).
- Výkony jsou tedy pouze vypočtené, neboť letoun nebyl zalétán.
- V knize Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 je uvedeno použití motoru Mitsubishi MK10A, ostatní prameny uvádějí motor MK9A, já osobně se přikláním k motoru MK9A, protože tento motor měl podstatně vyšší výkon než motory Homare a tak mohlo dojít k nárůstu výkonových parametrů.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995.
Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England.
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
www.nationalmuseum.af.mil
www.aviastar.org
www.century-of-flight.freeola.com
http://www.www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K5-J-25-Siden-KAI-5-George-t84161#309086Verze : 0
MOD