Název: Name: | Kawaniši N1K4-J 32 Šiden-Kai 3 | Kawanishi N1K4-J 32 Shiden-Kai 3 |
Originální název: Original Name: | 試製紫電三二型(N1K4-J) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.07.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nishinomiya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.07.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2692 kg | 5935 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4900 kg | 10803 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,995 m | 39ft 4,24in |
Délka: Length: | 9,496 m | 31ft 1,86in |
Výška: Height: | 3,960 m | 12ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.951 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 208,511 kg/m2 | 42.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9H-S, Homare 23, (Ha-45-23) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 390 kW (1 890 k) v h= 1 850 m a 1 195 kW (1 625 k) v h= 6 096 m. Vrtule V.D.M. 4, čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm. | Nakajima NK9H-S Homare 23 (Ha-45-23) eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine, rated at 1,973 hp for take-off, 1,864 hp at 6,070 ft and 1,603 hp at 20,000 ft, driving a four-blade metal constant-speed propeller VDM 4 of the diameter 10ft 9,91in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 965 l + 400 l v přídavní nádrži pod trupem | 212 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 586 km/h v 5850 m | 364.1 mph in 19193 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 6000 m | 217.5 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,68 m/s | 2692.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,4 min do 6000 m | 7,4 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11200 m | 36909 ft |
Dolet: Range: | 1700 km | 1056.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech a 2x pevný kulomet typ 3 ráže 13,2 mm v trupu nad motorem. Pumový náklad: 2x 250 kg pumy. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wings-mounted and two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns in the upper fuselage decking. Bomb load: Two 551 lb bombs under wings. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 試製紫電三二型(N1K4-J)Šisei Šiden san ni-gata (N1K4-J) - Námořní stíhač pro pozemní základny Šiden-KAI 3 model 32. 紫電 - Šiden-Kai - Fialový blesk (jap.) Spojenecké kódové jméno: George | 試製紫電三二型(N1K4-J)Shisei Shiden san ni-gata (N1K4-J) - Navy Land Based Interceptor, Model 32 Shiden-KAI 3 紫電 - Shiden-KAI - Violet Lightning. Allied Code Name: "George" |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995. Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England. René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm www.nationalmuseum.af.mil www.aviastar.org www.century-of-flight.freeola.com http://www.www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html archiv autora |