Kawaniši N1K2 12 Kjófú

Kawanishi N1K2 Model 12 Kyōfū / 川西 N1K2 「強風」 水上戦闘機
     
Název:
Name:
Kawaniši N1K2 12 Kjófú Kawanishi N1K2 12 Kyōfū
Originální název:
Original Name:
水上戦闘機「強風」
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.RRRR canceled
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Project only
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2752 kg 6067 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3710 kg 8179 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4115 kg 9072 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
10,589 m 34ft 8,88in
Výška:
Height:
4,750 m 15ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
157,82 kg/m2 32.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK4R Kasei 23 (Ha-33-23), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, bojový výkon: 1 342 kW (1 825 k) při 2 600 ot/min v h= 1 550 m plnící tlak +0,6 barů + vstřik vody a metanolu.
Vrtule trojlistá, kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Mitsubishi MK4R Kasei 23 (Ha-33-23) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,800 hp at 2,600 rpm at 5,085 ft +boost +8,702 psi with water-methanol injection for combat power,
driving a three-blade metal propeller of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
660 l + 160 l v přídavné nádrži. 145 UK gallons and 35 UK gallons in drop tank.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
512 km/h v 5500 m 318.1 mph in 18045 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
368 km/h v 4000 m 228.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,9 m/s 3326.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,27 min do 5000 m 5,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10540 m 34580 ft
Dolet:
Range:
1350 km 894.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1670 km 1348.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v křídlech s 60 granáty pro každý a
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý.
Pumový náklad: 2x 30 kg pumy.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 1 cannons in wing-mounted, 60 rpg and
two fixed forward-firing 0.312 inch Type 97 machine-guns in a fuselage-mounted, 500 rpg.
Bomb load: Up to 132 lbs (two 66 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Všechny výkony jsou pouze vypočtené. All performances are only calculated.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971
Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan
L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K2-12-Kjofu-t65118#232026 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více