Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George]

Kawanishi N1K1-J Model 11 Shiden / 川西 紫電一一型(N1K1-J)
     
Název:
Name:
Kawaniši N1K1-J 11 Kawanishi N1K1-J Model 11 Shiden
Originální název:
Original Name:
仮称一号局地戦闘機/紫電一一型
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1942-DD.08.1944 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Himeji /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1942-DD.08.1945 530 production aircraft at Nauruo
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
998:
530 Nauruo
468 Himeji
První vzlet:
Maiden Flight:
27.12.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2897 kg 6387 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3921 kg 8644 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4320 kg 9524 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,856 m 29ft 0,66in
Výška:
Height:
4,058 m 13ft 3,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
166,851 kg/m2 34.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima NK9H Homare 21, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1 990 k), 1 342 kW (1 825 k) v h= 1 750 m a 1 195 kW (1 625 k) v h= 6 100 m.
Vrtule čtyřlistá VDM P10.39.7 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Nakajima NK9H Homare 21 eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,963 hp for take-off, 1,800 hp at 5,740 ft and 1,603 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed VDM metal propeller of the diameter 10ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
716 l ve vnitřních nádržích a 400 l v přídavné nádrži pod trupem. 158 UK gallons in internly and 88 UK gallons in a drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
583 km/h v 5900 m 362.3 mph in 19357 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 4000 m 230 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,83 m/s 2525.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,87 min do 6000 m 7,87 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
1430 km 888.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2542 km 1579.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem, po 550 nábojích
4x kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm ( dva v křídlech a dva v gondolách), po 100 granátech každý
Pumový náklad: 2x 60 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in fuselage-mounted, 550 rpg,
Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wing-mounted, 100 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wing gondolas.
Bomb load: Two 132 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
仮称一号局地戦闘機/紫電一一型 - Kašō iči-gō kjokuči sentō-ki/ šiden iči iči-gata - Námořní přepadový stíhač pro pozemní základny Šiden (Fialový blesk) model 11


Spojenecké kódové jméno: George


Toto byla první a také nejpočetnější, verze letounu N1K1-J. Bojový křest prodělal na Filipínách u 201. Kokutai, která operovala na Cebu ještě americkou invazí na Filipínách. N1K1-J se ukázal jako vynikající stíhač a pokud byl pilotován zkušeným pilotem, dokázal být rovnocenným soupeřem americkým stíhačkám.
仮称一号局地戦闘機/紫電一一型 - Kashō ichi-gō kyokuchi sentō-ki/ shiden ichi ichi-gata - Navy Land-Based Interceptor, Model 11 "Violet Lightning"

Allied Code Name: "George"


This was the first, and most numerous, version of the aircraft. the N1K1-J's combat debut came over the Philippines. The 201st Kokutai was moved to Cebu during the period before the American invasion of the Philippines, and soon entered combat. The N1K1-J proved itself to be an excellent aircraft when in the air, and was able to hold its own against the American aircraft it encountered.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Aeroplanes of the World, Kyofu, Shiden, Shidenkai, No. 53 1995/7, Bunin-Do Co., Ltd., Printed in Japan
René J. Francillon Ph.D., Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu / Rex & Shiden / George, Aircraft Profiles, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK.
The Maru Mechanic, No 43. 1983/11, Mitsubishi J2M Raiden & Kawanishi N1K Shiden (Kai).
Krzysztof Zalewski, Niezwykła historia fioletowej błyskawicy, Technika Wojskowa, 5/1991, ISBN 0867-5635
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
ja.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html
http://avions.legendaires.free.fr/n1k1.php
www.daveswarbirds.com
http://www.ijnafpics.com/jbwn1k1.htm - fotografie
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-J-11-Siden-George-t1263#147903 Verze : 0
.
Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] - N1K1-J s číslem 515 byl předsériový stroj.

N1K1-J s číslem 515 byl předsériový stroj.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-J-11-Siden-George-t1263#538920 Verze : 0
Fotografie N1K1-J
Zdroj je uveden výše
Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] -


Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] -


Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] -


Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] -


Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-J-11-Siden-George-t1263#194223 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Kawanishi N1K1-J
Kawaniši N1K1-J 11 Šiden [George] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-J-11-Siden-George-t1263#194222 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více