Main Menu
User Menu

Kawaniši K-8A

Kawanishi K-8A / 川西K- 8A

     
Název:
Name:
Kawaniši K-8A nákladní hydroplán
Originální název:
Original Name:
川西K- 8A 输送机水上
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1925-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1320 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1930 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,600 m
Délka:
Length:
10,935 m
Výška:
Height:
3,680 m
Plocha křídla:
Wing Area:
39,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
49,487 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
165.8 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 7 h


Japonsko potřebovalo hydroplány s dlouhým doletem, které měly dopravovat poštovní zásilky po celé říši. Společnost Kawaniši počátkem roku 1925 přistoupila ke konstrukci modernějšího letounu, než jakým byl vynikající K-7A. Šéfkonstruktér Eidži Sekiguči navrhuje jednoplošný plovákový letoun s dlohým doletem. Letoun byl navržen tak, aby vyhovoval i případnému zájmu námořního letectva, kde by mohl plnit průzkumné úkoly. Letoun byl dokončen v lednu 1926 a do konce roku byl následován čtyřmi dalšími. K-8A lze charaktrizovat jako nepříliš výkonný, ale díky malé spotřebě paliva dosahoval dlouhého doletu. Křídla měla velko nosnou plochu a to zase zaručilo výbornou stabilitu letu a pohodlnou pilotáž. Vznikl tak dobrý letoun pro dálkové lety. Všech pět letounů spolehlivě dopravovalo poštovní zásilky mezi Ósakou a Fukuokou.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-8A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8A-t121618#416281Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/cw1/k8kaw.html

Kawaniši K-8A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8A-t121618#574031Verze : 0
MOD