Kawaniši K-8A

Kawanishi K-8A / 川西K- 8A
     
Název:
Name:
Kawaniši K-8A nákladní hydroplán Kawanishi K-8A Transport Seaplane
Originální název:
Original Name:
川西K- 8A 输送机水上
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1925-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1320 kg 2910 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1930 kg 4255 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,600 m 57ft 9in
Délka:
Length:
10,935 m 35ft 10,5in
Výška:
Height:
3,680 m 12ft
Plocha křídla:
Wing Area:
39,00 m2 419.79 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
49,487 kg/m2 10.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
165.8 km/h v 0 m 103 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 7 h


Japonsko potřebovalo hydroplány s dlouhým doletem, které měly dopravovat poštovní zásilky po celé říši. Společnost Kawaniši počátkem roku 1925 přistoupila ke konstrukci modernějšího letounu, než jakým byl vynikající K-7A. Šéfkonstruktér Eidži Sekiguči navrhuje jednoplošný plovákový letoun s dlohým doletem. Letoun byl navržen tak, aby vyhovoval i případnému zájmu námořního letectva, kde by mohl plnit průzkumné úkoly. Letoun byl dokončen v lednu 1926 a do konce roku byl následován čtyřmi dalšími. K-8A lze charaktrizovat jako nepříliš výkonný, ale díky malé spotřebě paliva dosahoval dlouhého doletu. Křídla měla velko nosnou plochu a to zase zaručilo výbornou stabilitu letu a pohodlnou pilotáž. Vznikl tak dobrý letoun pro dálkové lety. Všech pět letounů spolehlivě dopravovalo poštovní zásilky mezi Ósakou a Fukuokou.
Endurance: 7 hours


As a result of the success of its K-7 A, Kawanishi embarked upon a new design in early 1925, the K-8A long-range twin-float transport monoplane. This aeroplane was intended as a mail transport, but consideration was also given to the possibility of interesting the Navy in its use as a long-range reconnaissance aircraft.
The K-8A was a slow performer due to its low power and excessive wing area. But this combination contributed to its good stability and control, making it highly regarded for long-distance flights. Five of these aircraft were built, each having differing details. All the K-8As were used by Nippon Koku KK for regular mail flights between Osaka and Fukuoka.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-8A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8A-t121618#416281 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/k8kaw.html

Kawaniši K-8A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8A-t121618#574031 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více