Název: Name: | Kawaniši K-12 Sakura | Kawanishi K-12 Sakura |
Originální název: Original Name: | 川西K - 12さくら | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1928-DD.08.1928 Kawanishi Machinery Works, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1927-DD.08.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1928 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1920 kg | 4233 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3580 kg | 7893 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5500 kg | 12125 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,050 m | 62ft 6in |
Délka: Length: | 11,600 m | 38ft 0,68in |
Výška: Height: | 3,600 m | 11ft 9,72in |
Plocha křídla: Wing Area: | 57,00 m2 | 613.562 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 67,544 kg/m2 | 13.83 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki BMW VI, vodou chlazený dvanáctiválec do V s výkonem 373 - 410 kW. Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | Kawasaki BMW VI twelve-cylinder water-cooled engine vee engine power output 550 hp, driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 210.8 km/h v 0 m | 131 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20,0 min do 1500 m | 20,0 min to 4921 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 5423.5 km | 3370 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5528.1 km | 3435 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Sakura - Třešňový květ (jap.) Experimentální rekordní letoun dlouhého doletu. Letoun začal vznikat na popud slavného letu Charlese Lindberga s jeho letounem Spirit of St. Louis. Císařská letecká asociace dospěla k rozhodnutí, že se také Japonsko zapojí do přeletů oceánu, ale s letounem čistě japonské konstrukce. Letoun měl vzniknout jako společné dílo armádního i námořního letectva, dále se do vývoje měla zapojit tokijská univerzita a Centrální meteorologická observatoř, dohlížet měl výbor z Císařské letecké asociace, tato asociace byla také hlavním sponzorem. Letoun měla stavět společnost Kawanishi a projektové a konstrukční práce měl řídit její šéfkonstruktér Eiji Sekiguchi. Výsledným dílem byl hornoplošný letoun, trup měl kovovou konstrukci a křídlo mělo konstrukci ze dřeva. Svým vzhledem se dosti podobal americkému stroji Spirit of St. Louis, rozdíl byl v umístnění a provedení kabin pro dvoučlennou osádku. Letové zkoušky začaly na základně Kagamigahara a intenzivně pokračovaly od srpna 1928, kdy se do zkoušek zapojil druhý prototyp. Bohužel, již v září byly výborem letecké asociace pozastaveny a projekt byl v listopadu definitivně ukončen. Na vině byla nedostatečná tuhost konstrukce, která by, podle názoru členů výboru, neunesla plnou zátěž paliva a ostatního vybavení pro transatlantický let. Údaje o doletu jsou pouze vypočtené. Experimentální letoun K-12 byl posledním civilním strojem vyrobeným společností Kawanishi Kokuki K. K. | Sakura - Cherry Blossom Experimental long range record breaking aircraft. Inspired by Lindbergh's transatlantic flight of May 1927, in the Spirit of St Louis, the Imperial Flying Association decided in August that year to sponsor a trans-Pacific flight with a wholly japanese-built aeroplane and that japan would be the first to make the nonstop crossing. This was to be a joint effort by the Army, Navy, Imperial University and Central Meteorological Observatory, along with the Imperial Flying Association. The design was similar in appearance to the Spirit of St Louis, although much larger. Unlike Lindbergh's aeroplane,the K- 12 had its cabin under the wing leading edge with forward view for its two-man crew. The flight testing was suspended in September 1928, and the project officially cancelled the following November 1928. The reason was distrust in the aircraft structure was not strong Enough for drought and heavy take-off load, and That the K-12's range was not sufficient that make the crossing. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 http://en.wikipedia.org/wiki/Kawanishi_K-12_Sakura archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |