Název: Name: | Kawaniši K 11 | Kawanishi K 11 |
Originální název: Original Name: | 日本小型飞行机 ク11试作输送滑空机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1928 Kawanishi Machinery Works, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1927 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1170 kg | 2579 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1750 kg | 3858 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | 35ft 5,19in |
Délka: Length: | 7,880 m | 25ft 10,24in |
Výška: Height: | 3,280 m | 10ft 9,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 33,80 m2 | 363.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 51,62 kg/m2 | 10.57 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VI, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, vzletový výkon 373 kW, maximální 470 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | BMW VI, twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated 500 hp for take-off, max power 630 hp, driving two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 259 km/h v 0 m | 160.9 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 190 km/h v 1200 m | 118.1 mph in 3937 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 3000 m | 5,5 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7600 m | 24934 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,69 mm nad motorem. | Two fixed forward-firing 0.303 machine-guns in the upper fuselage decking. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3,15 h - Druhý prototyp byl dokončen o 3/4 roku později a měl upravené ocasní plochy a trup v ocasní části. - Oba prototypy K 11 se účastnily soutěže o palubní stíhací letoun (nahrada za Micubiši 1MF). - Letoun byl postaven z vlastní iniciativy továrny Kawanishi Kokuki K. K., protože námořnictvo oslovilo tři jiné výrobce, kteří se zúčastnili s těmito typy: Ajči typ H, Micubiši 1MF9 a Nakadžima A1N. - Soutěž vyhrála továrna Nakajima Hikoki K. K. se svým typem A1N. - Oba prototypy byly námořnictvem krátce používány jako kurýrní a spojovací. | Endurance: 3 hours 9 minutes - The K-11 was a private venture programme designed to meet a 1926 Imperial Japanese Navy requirement for a single-seat carrier fighter to replace the Mitsubishi 1MF, competing against officially sponsored designs from Aichi (the Aichi Type H), Mitsubishi (the 1MF9) and Nakajima (the A1N1). - The second prototype K-11 had a modified fuselage and tail. - The type was not accepted by the Navy, however, with the Nakajima design being selected, entering production as the A1N. - The two K-11s were used by Kawanishi as communications and liaison aircraft. |
Zdroje: Sources: | Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |