Název: Name: | Kawaniši E15K1 14-Ši | Kawanishi E15K1 14-Shi |
Originální název: Original Name: | 水上侦察机 试14 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.12.1941 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1939-DD.12.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (1. prototyp / 1st prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.12.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3160 kg | 6967 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4100 kg | 9039 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 11,587 m | 38ft 0,18in |
Výška: Height: | 4,950 m | 16ft 2,87in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,00 m2 | 322.92 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 136,67 kg/m2 | 27.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 1 192 kW (1 620 k) v h= 2 100 m a 1 089 kW (1 480 k) v h= 5 500 m. Vrtule dvoulisté protiběžné s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 100 mm. | Mitsubishi MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,479 hp for take-off, 1,598 hp at 6,890 ft and 1,460 hp at 18,045 ft, driving a two-blade contra-rotating variable-pitch propellers of the diameter 10ft 2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 765 l | 388 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 470 km/h v 5000 m | 292 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 295 km/h v 2500 m | 183.3 mph in 8202 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 6000 m | 10,0 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9860 m | 32349 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny Pumový náklad: 2x 60 kg. | One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position. Bomb load: Up to 264 lb (two 132 lbs bombs) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | K-10 – tovární označení prototypu | K-10 - marking the factory prototype |
Zdroje: Sources: | L+K 16/1984, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi E15K Shiun http://www.combinedfleet.com/ijna/e15k.htm www.aviastar.org il2.sloboda.net www.1939-1945.su http://www.airwar.ru/enc/sww2/e15k.html archiv autora |