Main Menu
User Menu

Kawaniši E12K1 12-Ši

Kawanishi E12K1 12-Shi / 12试复座水上侦察机-

     
Název:
Name:
Kawaniši E12K1 12-Ši
Originální název:
Original Name:
12试复座水上侦察机
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1937-DD.12.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt / only project
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR project canceled
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2984 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
? m
Délka:
Length:
? m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 644 kW (875 k) a
v h= 1 800 m výkon 680 kW (925 k).
Vrtule: dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 200 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
355 km/h v 3500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
275 km/h v 1500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8050 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny
Pumový náklad: 2x 60 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
12试复座水上侦察机 / - / Námořní experimentální dvoumístný průzkumný letoun 12-Ši
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E12K1-12-Si-t87418#324097Verze : 0
MOD
Stručná historie:
V roce červenci roku 1937 velení císařského námořního letectva (Kaigun Kōkū Hombu) seznámilo všechny dodavatele vojenské techniky se specifikacemi 12-Shi, prostřednictvím těchto specifikací oznamovalo námořnictvo své nové potřeby na obnovu a modernizaci své výzbroje. V kategorii plovákových průzkumných letadel byly formulovány technické požadavky na nový letoun, který měl nahradit již starší dvouplošné letouny Kawanishi E7K. Nový letoun měl operovat jak z palub větších válečných lodí nebo nosičů hydroplánů a zároveň měl být schopen operovat v pobrežních vodách.


Na dané specifikace odpověděly celkem tři společnosti, zabývající se výrobou letecké techniky – 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha se sídlem v Eitoku (dále jen Aichi) představila svůj projekt AM-18, námořnictvem označený E12A1 12-Shi, Aichi následně postavila dva prototypy. 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha se sídlem ve městě Koizumi (dále jen Nakajima) vyprojektovala letoun E12N1 12-Shi, tato společnost také postavila dva prototypy a konečně společnost 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha (dále jen Kawanishi) představila projekt označený E12K1 12-Shi a připravovala výrobu prototypů.


Kaigun Kōkū Hombu koncem roku 1937 částečně pozměnilo specifikace a právě v kategorii průzkumných plovákových letounů nově požadovalo výlučně trojmístné provedení. Všechny dvoumístné projekty a prototypy ukončilo s odůvodněním, že úkoly dvoumístného průzkumného stroje může plnit pozorovací plovákový letoun Mitsubishi F1M (zadání pro tento letoun vystavilo námořnictvo v roce 1935 specifikacemi 10-Shi). V Kawanishi tedy zastavili všechny přípravné práce na stavbu prototypu a všechno úsilí bylo věnováno novému třímístnému prototypu E13K1 12-Shi, ale to se již jednalo o zcela novou konstrukci.


O projektu se nám nezachovalo příliš údajů a tak můžeme konstatovat, že se mělo jednat o dolnoplošník s kovovou konstrukcí, plátěný potah pokrýval křidélka a kormidla, přistávací zařízení tvořily dva celokovové plováky a poháněn měl být dvouhvězdicovým čtrnáctiválcem Mitsubishi MK2A Zuisei (Ha-31-11), tento motor měl roztáčet dvoulistou kovovou vrtuli s nastavitelným uhlem náběhu vrtulových listů, průměr vrtule byl 3 200 milimetrů. Výzbroj se měla skládat ze dvou pevných kulometů typu 97 nad motorem a jednoho pohyblivého typu 92 v zadní části kabiny, oba kulomety měly shodnou ráži 7,7 mm. Pod křídla se mělo být možné podvěsit dvě pumy po 60 kg.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), グリーンアロー出版社 (1999/09), ISBN-13: 978-4766332926
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom 1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E12K1-12-Si-t87418#363352Verze : 1
MOD