Kamov Ka-28 [kód NATO: Helix-A]

Камов Ка-28
     
Název:
Name:
Kamov Ka-28 Kamov Ka-28
Originální název:
Original Name:
Камов Ка-28
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní vrtulník helicopter for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1982-DD.MM.2013 Kumertauské letecké výrobní sdružení, Kumertau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.2013
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
54 (33 do roku 2000 / 33 until 2000)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1982
Osádka:
Crew:
2 (3)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
souosé rotory twin coaxial rotors
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
6200 kg 13669 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10600 kg 23369 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12000 kg 26455 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
15,90 1) m 52ft 1,98in 1)
Délka trupu:
Fuselage Length:
12,25 m 40ft 2,27in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
3,80 m 12ft 5,61in
Celková výška:
Overall Height:
5,40 m 17ft 8,59in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
15,90 m 52 ft 2in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
397,11 m2 4274.46 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Klimov TV3-117VMAR (Климов ТВ3-117ВМАР)
- výkon jednoho motoru: 1618 kW/2200 k
Klimov TV3-117VMAR (Климов ТВ3-117ВМАР)
- power output of one engine: 2170 bhp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v ? m 168 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v ? m 155 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,5 m/s 3051.2 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
200 2) km 124 2) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km 497 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
osoby: 3 (zbraňoví operátoři / cestující)


náklad:
- v kabině: 4000 kg
- v podvěsu pod trupem: 5000 kg
persons: 3 (weapon operators / passengers)


cargo:
- in cabin: 8818 lb
- externally slung load: 11023 lb
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
maximální hmotnost výzbroje 800 kg na


torpéda:
2x AT-1M
2x VTT-1
2x UMGT-1
2x APR-2


hlubinné pumy:
8x PLAB-250-120
maximum armament weight of 1764 lb


torpedos:
2x AT-1M
2x VTT-1
2x UMGT-1
2x APR-2


depth charges:
8x PLAB-250-120
Vybavení:
Equipment:
radar Osminog
ponorný sonar VGS-3 Ros-V
MAD APM-73V Bor-1V
Osminog (Splash Drop) radar
VGS-3 Ros-V (Lamb Tail) dunking sonar
APM-73V Bor-1V MAD
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Helix-A
exportní verze Ka-27PL


1) průměr hlavního rotoru
2) akční rádius
NATO reporting name: Helix-A
export version of Ka-27PL


1) main rotor diameter
2) combat radius
Zdroje:
Sources:
OKB N. I. Kamova
http://www.airwar.ru/enc/sh/ka28.html
http://www.ka27.info
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-28-kod-NATO-Helix-A-t867#19592 Verze : 0
V roce 1984 se k uživatelům vrtulníků Kamov Ka-28 zařadilo indické námořnictvo, které celkem odebralo 13 strojů tohoto typu (z toho tři pro výcvik osádek). Jejich prvním uživatelem se stala peruť INAS 333 "Eagles", v listopadu 1993 byly Ka-28 rovněž zavedeny do výzbroje INAS 339 "Falcons".
Kamov Ka-28 [kód NATO: Helix-A] - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-28-kod-NATO-Helix-A-t867#370595 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více