KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty)

Barys 8x8
Барыс 8х8
     
Název:
Name:
Barys 8x8 Barys 8x8
Originální název:
Original Name:
Барыс 8х8
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Қазақстан Парамаунт Инжиниринг, Nur-Sultan
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2016 (06/2016 představen na výstavě KADEX 2016)
Osádka:
Crew:
2+1
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6 (8?) osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
28000 kg 61729 lb
Celková délka:
Overall Length:
8000 mm 26 ft 3in
Celková šířka:
Overall Width:
3279 mm 10 ft 9 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
24001) mm 7 ft 10 ½ in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
430 mm 1 ft 4 ⅞ in
Pancéřování:
Armour:
STANAG 4569 - Level 3 (balistická odolnost)
STANAG 4569 - Level 4a / 4B (minová odolnost)
50 kg TNT - odolnosť proti výbuchu IED z bočnej strany vozidla
STANAG 4569 - Level 3 (ballistic protection)
STANAG 4569 - Level 4a / 4B (blast protection)
50 kg TNT - side blast
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6-valcový vznetový prepĺňaný motor 6 Cylinders, turbo-diesel engine
Výkon:
Power:
336 kW při ot/min 450.6 bhp at rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Automatická, 6-rýchlostí Automatic 6 speed
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
110 km/h 68 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km 497 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
16 ° 35 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m 79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1 m 39 in
Výzbroj:
Armament:
- 1 x bojový modul Ansar (30mm kanón 2A72, 7,62mm kulomet)


( 1 x bojový modul AU-220M - 57mm kanón, 7,62mm guľomet - prototyp predstavený na výstavě KADEX 2016
- 1 x RCWS Ansar (30 mm gun 2A72, 7,62 mm machine gun)

( 1 x RCWS AU-220M - 57 mm gun, 7,62 mm machine gun - prototype presented on KADEX 2016)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Rozvor: 1650 - 1960 - 1590 mm

Modifikace OT Mbombe 8

1) bez věže
Wheelbase: 5 ft 5in - 6 ft 5 ⅛ in - 5 ft 2 ⅝ in

Modification of APC Mbombe 8


1) withouth turret
Zdroje:
Sources:
Reklamná brožúra výrobcu
kpe.com.kz
https://bmpd.livejournal.com/4426182.html
https://bmpd.livejournal.com/4128854.html
URL : https://www.valka.cz/KAZ-Barys-8x8-bojove-vozidlo-pechoty-t214140#683236 Verze : 0
Rozvor předních kol: 2300 mm,
rozvor zadních kol: 2550 mm,
pneumatiky 16.00R20


Zdroje: Barys 8x8, tovární prospekt KPE, Astana 2016, ISBN nemá
Bomber 8 Series (asi), tovární prospekt, Paramount Group, ..., ISBN nemá
www.armadninoviny.cz
www.army-guide.com
www.armyrecognition.com
www.palba.cz
www.paramountgroup.com
www.paramountgroup.com
https://bmpd.livejournal.com/1938019.html
https://defense-update.com/20160603_barys.html
www.army-technology.com
www.securitymagazin.cz

KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - Foto via Paramount Group.

Foto via Paramount Group.
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) -


KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) -


URL : https://www.valka.cz/KAZ-Barys-8x8-bojove-vozidlo-pechoty-t214140#601883 Verze : 3
Vážení,
v roce 2016 představila kazašská pobočka jihoafrické firmy Paramout Group obrněný transportér s názvem: Barys (kazašsky: Барыс, po našem: irbis horský, či sněžný levhart, latinsky: Panthera uncia).
Na výstavě KADEX bylo toto kolové bojové vozidlo pěchoty vybaveno ruskou bezosádkovou věží AU-220M, osazenou 57mm dělem BM-57 Bajkal a 7,62mm kulometem.


Většina odborníků i politických komentátorů předpokládala, že kazašská armáda obdrží toto vozidlo do výzbroje. Ale až čas ukázal, že Jihoafričané a Kazaši mají tuto variantu pouze na ukázku, protože k zkouškám připravili vozidlo s věží "Saraz". Pro potřeby Kazachů bezosádkovou věž původně označovanou jako "Nefer" upravila kazašsko-turecká firma: Kazakhstan Aselsan Engineering v Astaně. Věž je vybavena 30mm dělem 2A42 a kulometem ráže 7,62mm.
Zdroj
Barys 8x8, tovární prospekt KPE, Astana 2016, ISBN nemá
Miroslav Gyürösi: Nové kolesové BVP v Kazachtanu, in ATM 2016, č.8, strany 18 a 19, ISSN 1210-2849
Remote Controlled Weapon Systems, firemní prospekt Aselsan, Ankara 2017, ISBN nemá
Jan Buchar: Kazašské KBVP Barys nastupuje do služby, in internetový zpravodaj: Armádní noviny z 27.03.2018
www.securitymagazin.cz
www.palba.cz
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - Exponát KPE na výstavě KADEX 2016, autor fotografie Jurij Pašolok.

Exponát KPE na výstavě KADEX 2016, autor fotografie Jurij Pašolok.
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) -


KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) -


KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - KBVP Barys osazený věží Saraz během zimních zkoušek. Tovární fotografie.

KBVP Barys osazený věží Saraz během zimních zkoušek. Tovární fotografie.
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - KBVP Barys s věží Saraz.

KBVP Barys s věží Saraz.
URL : https://www.valka.cz/KAZ-Barys-8x8-bojove-vozidlo-pechoty-t214140#601901 Verze : 1
Kazašskí novinári z portálu Ulysmedia.kz upozornili dňa 04.11.2021 na možné korupčné pozadie skrývajúce sa za vývojom a výrobou kazašskej obrnenej techniky – automobilu MRAP Arlan a obrneného transportéra Barys 8x8. Vývoj a výrobu tejto techniky pre potreby Kazašských ozbrojených síl realizovala spoločnosť Kazachstan Paramount Engineering, ktorá vznikla v roku 2015 ako spoločný projekt juhoafrickej spoločnosti Paramount Group a kazašského štátneho holdingu Kazachstan Engineering. Podnik mal v prospech Kazašských ozbrojených síl vyrábať minimálne 30 ks obrnenej techniky ročne, pričom podľa zmluvy uzatvorenej v roku 2017 malo ísť o celkom 274 obrnených automobilov Arlan a 106 obrnených transportérov Barys 8x8. Obe vozidlá sú licenčnými kópiami vozidiel Paramount Marouder (Arlan) a Paramount Mbombe 8 (Barsy 8x8). Do roku 2020 obdražli ozbrojené sily 90 vozidiel Arlan, ale v roku 2020 bola objednávka znížená na 11 kusov a na rok 2021 už ministerstvo neobjednalo žiadne vozidlo. Dôvodom bola vysoká cena Arlanu (takmer trojnásobok ceny Paramount Marouder) a technické problémy pri prevádzke. Na rozdiel od Arlanu, ktorý bol v podstate kópiou vozidla Paramount Marouder bol Barys 8x8 modifikovaný. Na vozidle boli realizované niektoré zmeny vyplývajúce z požiadaviek ozbrojených síl. Asi najväčšou zmenou bola integrácia bojového modulu Ansar (KPI) s 30mm kanónom 2A72 (aj ke´d pôvodne predstavené vozidlo bolo vyzbrojené ešte mohutnejšou výzbrojou - bojovým modulom AU-220M s 57mm kanónom). Prototyp Barys 8x8 sa počas 4 rokov podrobil náročným skúškam, ktoré boli hodnotené ako úspešné. Novinári ale svojou investigatívnou prácou odhalili, že prototyp opakovane dokázal, že nevyhovuje požiadavkám ozbrojených síl. Či už z hľadiska prevádzkovej odolnosti, alebo z hľadiska spoľahlivosti a mnohé výsledky skúšok boli buď priamo sfalšované, alebo upravované tak, aby sa nedostatky nejavili takými, ako boli v skutočnosti. Okrem technických problémov sa objavili aj koncepčné problémy - napriek požiadavke na prepravu 7 osôb disponoval Barys len miestom pre 6 osôb. A aj v tejto konfigurácii neumožňoval prepravu osobných vecí posádky a výsadku. Absentovali tesnenia na poklopoch, čím sa do vozidla nie len že dostával prach a splodiny, ale bola znefunkčnená aj činnosť systému na ochranu pred zbraňami hromadného ničenia. Z motorického hľadiska je vozidlo poddimenzované (požiadavka miniustertva obrany znela na motor s výkonom 410 kw / 55 bph, ale inštalovaný zostal pôvodný motor s výkonom 336 kW / 450 bhp), takže nedosahuje požadovanú rýchlosť a ani manévrovateľnosť, čo sa kriticky prejavuje najmä v ťažkom teréne a prekonávaní prekážok. Nedostatočný výkon sa zároveň premietol aj do prehrievania motora. Konštrukčné nedostatky výfukového systému spôsobili, že do vnútorného priestoru prenikajú výfukové splodiny. Dôstojníci zúčastňujúci sa vojskových skúšok kritizovali aj absenciu certifikovaných skúšok na balistickú a protimíovú odolnosť panciera. Ako perlička na záver sa javí informácia, že počas testov nebola plne otestovaná palebná schopnosť vozidla v dôsledku opakovaných závad bojového modulu a samotnej zbrane. Zlyhával systém nabíjania, vyskytovali sa problémy v software, zbraň nebola schopná udržať nastavenú kadenciu streľby a bolo potrebné neustále nastavovať mieridlá.


Zdroj: ulysmedia-kz.cdn.ampproject.org

KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - BVP Barys 8x8 poškodený počas jazdných skúšok, kde v dôsledku poruchy na podvozku došlo k odtrhnutiu kolesa

BVP Barys 8x8 poškodený počas jazdných skúšok, kde v dôsledku poruchy na podvozku došlo k odtrhnutiu kolesa
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - BVP Barys 8x8 poškodený počas jazdných skúšok, kde v dôsledku poruchy na podvozku došlo k odtrhnutiu kolesa

BVP Barys 8x8 poškodený počas jazdných skúšok, kde v dôsledku poruchy na podvozku došlo k odtrhnutiu kolesa
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - Barys 8x8 - vyprostenie z bahna

Barys 8x8 - vyprostenie z bahna
KAZ - Barys 8x8 (bojové vozidlo pěchoty) - Barys 8x8

Barys 8x8
URL : https://www.valka.cz/KAZ-Barys-8x8-bojove-vozidlo-pechoty-t214140#683237 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více