Název: Name: | Junkers Ju 21 | |
Originální název: Original Name: | Junkers Ju 21 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau / DD.MM.1923-DD.MM.1926 Závod Junkers, Fili / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 T.21 Dessau 122 Ju 21 Fili | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.06.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 830 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 990 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,771) m | |
Délka: Length: | 7,30 m | |
Výška: Height: | 3,53 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,002) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW IVa o výkonu 176 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 217 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.5 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5600 m | |
Dolet: Range: | 750 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet 1x pohyblivý 7,62mm kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) T.21 13,34 m 2) T.21 21,75 m2 | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4 http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21 http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Junkers T.21
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Junkers Ju 21
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ju 21 převedený k civilní dopravě
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370247Verze : 0
Aubi
MOD
Při zahájení spolupráce mezi sovětskou vládou a společností Junkers projevili Rusové kromě plovákového průzkumného letounu Ju 20 zájem také o kolový průzkumný stroj. Šéfkonstruktér Junkersu Ernst Zindel k tomuto účelu upravil předchozí projekt, hornoplošník T.19. Práce na projektu s počátečním označením J.21 začaly v únoru 1923 a první prototyp, sériové číslo 354, byl v Dessau dokončen v červnu, kdy byl také zalétán Wilhelmem Zimmermanem. J.21 sdílel se svým předchůdcem mnoho společného, včetně pokrokových prvků jako nádrží na bocích trupu, které bylo možné v případě nouze odhodit, a samozřejmě také Junkersův obvyklý potah vlnitým plechem. Problémy s konstrukcí křídla vedly k zmenšení jeho rozpětí o čtvrtinu a dalším postupným úpravám, přesto se Junkersu nepodařilo dosáhnout původně požadovaných výkonů. Po dokončení vývoje byly oba vyrobené stroje, č. 354 a 355, v souladu s označením svého předchůdce přejmenovány na "cvičný" T.21.
Navzdory horším výkonům byly podklady pro výrobu předány pobočce ve Fili, kde byla v srpnu 1923 zahájena sériová výroba 120 kusů pod označením Ju 21. K testům byly do Ruska dopraveny také oba T.21. Navzdory výměně motorů za BMW IVa místo BMW IIIa, použitých u prototypů, se výkony příliš nezlepšily. Stále byly Ju 21 neohrabané, špatně manévrovaly a trěly vysokou přistávací rychlostí. V některých ohledech, jako ve vytrvalosti, dokonce zaostávaly za starými DH.9A, které měly nahradit (2,5 hodiny oproti 4 u DH.9A). se pokusil několik strojů vylepšit pomocí zástavby svých motorů Junkers L2 a L5, ale výsledky byly stále horší než původně očekávané, takže nebyl důvod měnit zaběhlou sériovou výrobu. Ju 21 proto byly ve službě jen tak dlouho, dokud nebyla v dostatečném počtu k dispozici náhrada, Polikarpov R-1 - v podstatě kopie DH.9A. Ju 21 byly potom převedeny do civilních služeb jako poštovní a dopravní. Německá armáda původně Ju 21 také zvažovala, pro svou tajnou výcvikovou základnu v Lipecku, ale s ohledem na ruské zkušenosti raději zvolila konkurenční typy od Albatrosu (L-76a) a Heinkelu (HD.17). Sériová výroba chystaná v Dessau pod označením H.21 byla proto zrušena, byť některé prameny mluví o jednom vyrobeném stroji. Souběžně s T.21/Ju 21 vznikl také stíhací prototyp T.22/Ju 22, který ovšem měl ještě horší parametry a do sériové výroby se nedostal.
Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21
Navzdory horším výkonům byly podklady pro výrobu předány pobočce ve Fili, kde byla v srpnu 1923 zahájena sériová výroba 120 kusů pod označením Ju 21. K testům byly do Ruska dopraveny také oba T.21. Navzdory výměně motorů za BMW IVa místo BMW IIIa, použitých u prototypů, se výkony příliš nezlepšily. Stále byly Ju 21 neohrabané, špatně manévrovaly a trěly vysokou přistávací rychlostí. V některých ohledech, jako ve vytrvalosti, dokonce zaostávaly za starými DH.9A, které měly nahradit (2,5 hodiny oproti 4 u DH.9A). se pokusil několik strojů vylepšit pomocí zástavby svých motorů Junkers L2 a L5, ale výsledky byly stále horší než původně očekávané, takže nebyl důvod měnit zaběhlou sériovou výrobu. Ju 21 proto byly ve službě jen tak dlouho, dokud nebyla v dostatečném počtu k dispozici náhrada, Polikarpov R-1 - v podstatě kopie DH.9A. Ju 21 byly potom převedeny do civilních služeb jako poštovní a dopravní. Německá armáda původně Ju 21 také zvažovala, pro svou tajnou výcvikovou základnu v Lipecku, ale s ohledem na ruské zkušenosti raději zvolila konkurenční typy od Albatrosu (L-76a) a Heinkelu (HD.17). Sériová výroba chystaná v Dessau pod označením H.21 byla proto zrušena, byť některé prameny mluví o jednom vyrobeném stroji. Souběžně s T.21/Ju 21 vznikl také stíhací prototyp T.22/Ju 22, který ovšem měl ještě horší parametry a do sériové výroby se nedostal.
Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4
http://www.airwar.ru/enc/other1/ju21.html
http://www.wida.cz.cc/hjunkers/ju_h21_a1.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_21
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_T_21
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370252Verze : 0
Aubi
MOD
Junkers Ju 21 "Bílá 6″ "Ťumenskij kresťanin″ (Ťumenský rolník)
Junkers Ju 21 Side view by Basil Zolotov
http://basilzolotov.com
Junkers Ju 21 Side view by Basil Zolotov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-21-t102817#370253Verze : 1
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.