Název: Name: | Junkers J.I | |
Originální název: Original Name: | Junkers J.I | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.191R Junkers-Fokker-Werke AG, Dessau / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 227 (do konca vojny len 189) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.01.1917 letisko Döberitz, prvý "skok" už 17.1.1917, pilot Arved von Schmitd | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1766 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2176 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,00 m | |
Délka: Length: | 9,10 m | |
Výška: Height: | 3,40 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,8 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Benz Bz.IV o výkonu 147 kW/200 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 170 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 155 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2000 m | |
Dolet: Range: | 260 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,92 mm Parabellum (pohyblivý) 2x synchronizovaný kulomet Spandau ruční granáty | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Typové označenie u firmy Junkers bolo J 4. Rozpätie spodného krídla bolo 11,00 m (36ft 1,06in). Podľa iných zdrojov bola prázdna hmotnosť lietadla 1590 kg a vzletová 2000 kg. Rozpätie prototypu J 4 bez rohového odľahčenia bolo 14,80 m. Výstup do 2000 m trval 32 min. Motor s výkonom 191 kW (260 k) Mercedes D.IVa sa do lietadla začal montovať na jar 1918. Ďalšie dva pevne zabudované guľomety LMG 08/15 Spandau alebo Parabellum LMG 14 v priestore pozorovateľa sa neosvedčili. | |
Zdroje: Sources: | http://www.theaerodrome.com/aircraft/germany/junkers_ji.php http://www.aviation.technomuses.ca/collections/artifacts/aircraft/JunkersJ1.shtml Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, svazek 6 |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189336Verze : 0
Niektoré stroje boli namiesto výzbroje vybavené vysielačkou pre bezdrôtovú rádiotelegrafiu. Štandardne to bol typ Telefunken pre vysielanie a príjem (norma 99) s anténou dlhou 37 m, alebo Huth s odvinovacou anténou dlhou 38 m. Elektrickú energiu pre rádiostanicu dodávalo pancierované dynamo. Stroje od čísla 101/17 boli zastavané konzoly pre montáž filmových kamier, ručných fotografických prístrojov a plechovými skrinkami pre zásobníky filmového materiálu. V trupe bolo možné niesť diaľkovo ovládanú fotokameru s posuvom filmu.
Zdroj: Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, Svazek 6
Zdroj: Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, Svazek 6
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#468072Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Do dnešní doby se dochoval jen jeden ne zcela úplný letoun J.I Werk-Nr. 252 s vojenským kusovým číslem 586/18 a motorem Benz Bz.IV č. 52974. Nechází se v kanadském Národním leteckém muzeu na historickém letišti Rockcliffe v Ottawě, provincie Ontario. Dostal se tam jako válečná kořist na palubě lodi SS Venusia 28.5.1919 a do roku 1967 byl uskladněn v Hamiltonu (provincie Ontario) (barevný snímek letounu viz Letectví a kosmonautika, 1988 / 25 ).
Celá pancéřová příď s duralovou příhradovou konstrukci zadní části trupu je vystavena v Národním muzeu vědy a techniky v Miláně (snímek viz Letectví a kosmonautika 1989 / 04).
Celá pancéřová příď s duralovou příhradovou konstrukci zadní části trupu je vystavena v Národním muzeu vědy a techniky v Miláně (snímek viz Letectví a kosmonautika 1989 / 04).
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189358Verze : 0
Schlange
MOD
Zdroj : google + odkaz v předchozím příspěvku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189337Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.