Název: Name: | Jermolajev Jer-2 AM-37 | Yermolayev Yer-2 AM-37 |
Originální název: Original Name: | Ермолаев Ер-2 AM-37 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva DD.MM.1941-DD.MM.1941 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 konverze | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.10.1940 přestavba druhého prototypu DB-240 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8872 kg | 19559 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12340 kg | 27205 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 14500 kg | 31967 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,686 m | 71ft 1,77in |
Délka: Length: | 16,230 m | 53ft 3in |
Výška: Height: | 4,820 m | 15ft 9,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 73,16 m2 | 787.49 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 168,671 kg/m2 | 34.55 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-37 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1030 kW (1 400 k). Vrtule trojlistá typu VIŠ-22T s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 400 mm. | Mikulin AM-37, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine, rated at 1,381 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch Type VISh-22T propellers of 11ft 2in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 5 446 l + 380 l oleje | 1,198 UK gallons (1,439 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 507 km/h v 6000 m | 315 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 408 km/h v 4000 m | 253.5 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,58 m/s | 1492.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,3 min do 5000 m | 17,3 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10700 m | 35105 ft |
Dolet: Range: | 2540 km | 1578.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3500 km | 2174.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v předním střelišti, 300 nábojů, 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti, 300 nábojů a 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži TUM-2, 400 – 600 nábojů. Pumový náklad: do 3 000 kg. 1 000 kg pum (např. 4x FAB-250 nebo 10x FAB-100) v pumovnici a až 2 000 kg na externích závěsnících (2x FAB-1000). | One flexible 0.5 inch UBT machine-gun in nose position, 300 rounds, one flexible 0.5 inch UBT machine-gun in ventral position, 300 rounds and one flexible 0.5 inch UBT machine-gun in dorsal turret TOM-2, 400-600 rounds. Bomb load: Up to 6,614 lb. 2,204 lb in the bomb bay (four bombs FAB-250 or ten bombs FAB-100) and 4,409 lb in external hardpoints (two bombs FAB-1000). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jermolajev Jer-2 byl střední bombardér dlouhého doletu. | The Yermolayev Yer-2 was a long-range Soviet medium bomber. A five Yer-2 was modified with experimental Mikulin AM-37 engines, a reinforced undercarriage, armored seats for the navigator and gunner, and 0.5in UBT machine-guns in place of its original ShKAS weapons. The range was reduced to 2,175 mi carrying 2,205 lb of bombs. One significant problem with this version was the excessive take-off roll which hindered operations from grass airstrips, it was caused propellers of small diameter. The engine had big problems with ineffective cooling. |
Zdroje: Sources: | Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов, 1917-1970, ДОСААФ, 1975 L+K 25/ 1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jermolajev Jer-2, http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/er-2.htm http://eng.polymus.ru/rv/?h=news http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/yer-2.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-20.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jermolajev Jer-2 2AM-37 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jermolajev Jer-2 2AM-37 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |