Jakovlev UT-2

Yakovlev UT-2
Яковлев УТ-2
     
Název:
Name:
Jakovlev UT-2 Yakovlev UT-2
Originální název:
Original Name:
Яковлев УТ-2 (эталон 1940 года)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
DD.MM.1938-DD.MM.1941 Leningradský letecký závod č. 23, Leningrad /
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Chimkovský letecký závod č. 301, Chimki /
DD.MM.1939-DD.MM.1942 Letecký opravárenský závod č. 47 Maxima Gorkého, Leningrad /
DD.MM.1941-DD.MM.1946 Semjonovský letecký závod č. 116, Semjonovka /
DD.MM.1945-DD.MM.194R Jerevanský letecký závod č. 447, Jerevan /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7243 všech verzí
První vzlet:
Maiden Flight:
11.07.1935 prototyp AIR-10
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
628 kg 1385 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
856 kg 1887 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
938 kg 2068 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,180 m 33ft 4,8in
Délka:
Length:
7,08 m 23ft 2,75in
Výška:
Height:
2,990 m 9ft 9,71in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,12 m2 184.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
50,00 kg/m2 10.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-11D vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 92 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná
Shvetsov M-11D five-cylinder air-cooled radial engine rated at 123 hp,
drivig a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
205 km/h v 0 m 130.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160 km/h v 1000 m 99.4 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,3 m/s 649.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,5 min do 3000 m 15,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4700 m 15420 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
750 km 466 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
UT-2 учебно-тренировочный - učebno-trenirovočnyj.

A. S. Jakovlev navrhl nový cvičný letoun, protože Polikarpov U-2, který byl dosud k výcvik výhradně používán, měl vysokou autostabilitu a tak svým žákům odpustily většinu pilotních chyb. S U-2 také nebylo možno pomýšlet na na jakékoliv prvky vyšší pilotáže. A. S. Jakovlev proto navrhl letoun, který umožnil vedle základního výcviku také pokračovací výcvik, projevila se úzká spolupráce s Osoaviachimem a tak nový letoun vyhovoval i při výcviku pilotů vojenského letectva.
Nejprve byl zalétán prototyp AIR-9, ten vyhrál soutěž a po úpravách (zavedení otevřené kabiny a zvýšení odolnosti draku letounu) se dostal do sériové výroby. Postupně byly montovány výkonnější verze motoru M-11. Jak UT-2 sloužil u bojových jednotek pro kondiční létání a plnil spojovací a kurýrní úkoly.
UT-2 учебно-тренировочный - uchebno-trenirovochnyi - primary trainer
NATO reporting name "Mink"
Zdroje:
Sources:
L+K č. 21/1981, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jakovlev UT-2.
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/1-24.htm#20
http://www.airwar.ru/enc/other1/ut2.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21206.htm
http://aviarmor.net/aww2/Trainer/ussr/ut2.htm
archiv autora

Jakovlev UT-2 -


Jakovlev UT-2 -


Jakovlev UT-2 -


Jakovlev UT-2 -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-UT-2-t126978#429834 Verze : 0
Experimentálny stroj UT-2 (v niektorých prameňoch označovaný ako UT-2N) s podvozkom nahradeným vzdušnou poduškou. Podvozok zostrojili N.I. Jefremov a A.D. Nadiradze, konštruktéri významného sovietskeho leteckého inštitútu CAGI. Experimentálny stroj pomenovali SEN (Samoljot Evfremova a Nadiradzeho). Podvozok tvoril gumený vzduchový vankúš s ventilátorom, pripomínajúci hore dnom otočený raft. Štvorlopatkový ventilátor, vháňajúci vzduch do vnútorného priestoru ohraničeného gumenými manžetami (rovnaký princíp ako u vznášadiel), bol poháňaný motocyklovým motorom o výkone 25 k. Štart a pristátie prebiehali, podľa vyjadrenia skúšobného pilota I. Šelesta (И. Шелест), ktorý stroj testoval v roku 1940, normálne a takmer sa neodlišovali od klasického podvozku. Bez problémov vzlietal aj z premočených, resp. na bežné pristátie či štart nevhodných povrchov.


http://www.unbelievable.su/articles.php?id=405
http://www.airwar.ru/enc/xplane/an14sh.html

Jakovlev UT-2 -


Jakovlev UT-2 -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-UT-2-t126978#557207 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více