Název: Name: | Jakovlev Jak-7DI | Yakovlev Yak-7DI |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-7ДИ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1942-25.06.1942 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1942-25.06.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.07.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2360 kg | 5203 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3035 kg | 6691 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3248 kg | 7161 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,740 m | 31ft 11,5in |
Délka: Length: | 8,475 m | 27ft 10in |
Výška: Height: | 2,750 m | 9ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 176,968 kg/m2 | 36.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov M-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 675 l (500 kg) | 148.5 UK gallons (178.3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 565 km/h v 3800 m | 351.1 mph in 12467 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,88 m/s | 2732.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,0 min do 5000 m | 6,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1310 km | 814 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1540 km | 957 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a 1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 200 nábojů. Pumový náklad: 2x 100 kg puma FAB-100. | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and Two fixed forward-firing 0,5 inch UBS machine-gun in the cowling, 20 rounds. Bomb load: Two bombs FAB-100 each of weight 220 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Jak-7DI (дальний истребитель) dálkový stíhač. Základem byl trup stíhače Jak-7B a nové křídlo s duralovými nosníky. Do křídla bylo možno uložit čtyři palivové nádrže. - Pokud byly naplněny pouze dvě palivové nádrže blíže centroplánu, mohl tento letoun soupeřit s ostatními Jaky. Samozřejmě, všechny naplněné nádrže zhoršily obratnost, stoupavost a poklesla i max. rychlost. - V srpnu 1942 bylo přijato rozhodnutí, že se Jak-7DI nebude sériově vyrábět, ale po dalších úpravách bude zaveden do výroby jako Jak-9 | The Yak-7DI this aircraft was based on the Yak-7B with the new wing with four fuel tanks. The new wing had shorter span but the same wing area, the metal spars permitted an increase in fuel capacity. The right Berezin UBS 0.5 inch machine-gun removed to reduce weight; an M-105PF engine; and a new all-round vision canopy. Trials of the Yak-7DI were completed in the late summer of 1942, and the type was put into production as the "Yak-9", with the number of wing tanks reduced to two to cut weight. The new Yak-9 variant reached full production in late 1942 and early 1943. By December 1942, early production Yak-9s were in combat, participating in the great winter counteroffensive at Stalingrad. |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2 http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7di.html http://www.combatavia.info/index1yak7.html www.e-reading-lib.org |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7DI |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7DI |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7DI |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7DI |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev Jak-7DI |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |