Jakovlev Jak-12 - přehled verzí
Jak-12 - lehký víceúčelový letoun kategorie STOL, smíšené konstrukce, odvozený od Jak-10, motor M-11FR; 717 ks (nejspíš včetně Jak-12SCh)
Jak-12S - prototyp sanitní varianty s bočními dveřmi pro nosítka; stejné úpravy se objevily u Jaků-12 pozdějších sérií
Jak-12SCh - zemědělská varianta s nádrží na chemikálie a rozprašovači pod náběžnou hranou křídla; malé množství
Jak-12G - plováková modifikace; 1 konverze
Jak-12UT - verze pro nácvik pilotáže naslepo; 3 konverze
Jak-12U - prototyp s kovovou kostrou křídla; 1 konverze
Jak-12R - varianta s kovovou kostrou křídla, upravenými ocasními plochami a podvozkem a motorem AI-14R; 465 ks
Jak-12GR - plováková modifikace; 1 konverze Jak-12R
Jak-12M - varianta s prodlouženým trupem, upravenými ocasními plochami a prosklením kabiny; 1286 ks, dalších 1054 v Polsku
Jak-12A - varianta s novým křídlem s lichoběžníkovými vnějšími panely, větší zásobou paliva a upraveným podvozkem; 273 ks, dalších 137 ks v Polsku
Jak-12MM - plováková modifikace; 1 konverze Jak-12A
Jak-12MS - pátrací a záchranný letoun; 1 prototyp
Jak-12B - dvouplošná spojovací varianta, motor AI-14RF; 1 konverze Jak-12A
Jak-12M Sliva - modifikace pro pokládání kabelů polního telefonu; 1 konverze Jak-12M
Jak-12SK - konverze s motorem M-14P; 1 ks
Fej-lung-1 - bezlicenční kopie Jak-12 ze Šanghaje, pravděpodobně 1 ks
Šen Chang-1 - bezlicenční kopie Jak-12 z Šen-jangské polytechiky, pravděpodobně 1 ks
PZL-101 Gawron - polská modernizovaná varianta; 325 ks ve třech verzích
Danko - klubová konverze Jak-12M s motorem M337
Danko-2 - klubová konverze Jak-12M s motorem M337 a upravenými ocasními plochami
Jurij Ivanov - klubová konverze Jak-12M s motorem M337 a příďovým podvozkem