Main Menu
User Menu

Iljušin Il-28T [kód NATO: Beagle]

Ilyushin Il-28T

Ильюшин Ил-28T

     
Název:
Name:
Iljušin Il-28T
Originální název:
Original Name:
Ильюшин Ил-28T
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1951 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1951
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 konverze Il-28
První vzlet:
Maiden Flight:
08.01.1951
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13395 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18760 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21620 kg
Rozpětí:
Wingspan:
21,65 m
Délka:
Length:
18,00 m
Výška:
Height:
6,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
60,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-1A o výkonu 26,48 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4770 l
2x 950 l nádrž na konci křídla
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
877 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11900 m
Dolet:
Range:
2000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2220 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů
2x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věži Il-K6, 450 nábojů


1x 1000kg torpédo RAT-52, 45-36AVA, TAS nebo TAV, nebo
1x 1500kg torpédo TOZ, nebo
1x 1100kg mina AMD-1000, nebo
2x 970kg torpédo 45-36MAV, nebo
4x 500kg mina AMD-500
...
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- prodloužená pumovnice, křídlo kvůli zachování těžiště posunuto o 100 mm vpřed, zvětšený rozvor podvozku, pomocné palivové nádrže z Il-28R, upravené prosklení kabiny
Zdroje:
Sources:
Gordon, Y.; Komissarov, D. Ilyushin Il-28 Beagle: Light Attack Bomber. Airlife Publishing, Shrewsbury 2002. ISBN 1-84037-351-2.
Якубович, Николай. Первый реактивный бомбардировщик Ил-28: Атомный мясник Сталина. Яуза, Москва 2013. ISBN 978-5-699-68115-0.
Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3.
Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5.
Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#553237Verze : 0
MOD
Iljušin Il - 28T ( torpedonosec )


- sériově nevyráběný, zalétaný prototyp


Prototyp této verze Il-28 vznikal v letech 1950-51. Od základní bombardovací verze se lišil hlavně prodlouženou pumovnicí. Aby v ní mohlo být neseno torpédo, byla prodloužena z 4,27 m na 6,43 m. V pumovnici tedy mohlo být neseno jedno torpédo a jedna mina. Velkou výhodou verze T bylo hlavně to, že mohla být bez potíží upravena zpět na standardní bombardér. Zvětšená pumovnice a vybavení letounu záchranným člunem mělo ale své nevýhody. Tyto úpravy zmenšily kapacitu palivových nádrží. Poklesl tedy dolet, což bylo pro lety nad mořem velmi nepříjemné. Proto bylo nutné akční rádius letounu opět zvětšit. Prototyp byl tedy vybaven přídavnými nádržemi na koncích křídel.
Tovární i státní zkoušky letounu Il-28T dopadly dobře, ale verze T se nakonec sériově nevyráběla. Hlavní a vlastně jediná připomínka byla k tomu, že verze T nemohla nést více než jedno torpédo. Proto bylo nakonec rozhodnuto vybavit standardní Il-28, které mělo námořnictvo ve výzbroji, vnějšími závěsníky pro torpéda. I tato varianta nakonec dostala označení Il-28 T.
V roce 1956 byly veškeré snahy upravit Il-28 na specializovaný nosič torpéd zastaveny. Bylo totiž rozhodnuto použít pro boj proti námořním cílům letouny Tu-16 K / M / T, které disponovaly jak podstatně větším doletem ( cca 7 000 km ), tak i větší nosností ( cca 9 000 kg ).


Zdroje k Il-28 / Il-28Š / Il-28T / Il-28D :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254832Verze : 1
Iljušin Il-28T (obrázek)


Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Iljušin Il-28T [kód NATO: Beagle] - Iljušin Il-28T

Iljušin Il-28T
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254834Verze : 0
Iljušin Il-28T (obrázek)


Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Iljušin Il-28T [kód NATO: Beagle] - Iljušin Il-28T

Iljušin Il-28T
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254833Verze : 0