Název: Name: | Iljušin Il-28T | |
Originální název: Original Name: | Ильюшин Ил-28T | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1950-DD.MM.1951 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1950-DD.MM.1951 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 konverze Il-28 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.01.1951 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13395 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 18760 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 21620 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,65 m | |
Délka: Length: | 18,00 m | |
Výška: Height: | 6,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 60,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-1A o výkonu 26,48 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4770 l 2x 950 l nádrž na konci křídla | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 877 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11900 m | |
Dolet: Range: | 2000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2220 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů 2x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věži Il-K6, 450 nábojů 1x 1000kg torpédo RAT-52, 45-36AVA, TAS nebo TAV, nebo 1x 1500kg torpédo TOZ, nebo 1x 1100kg mina AMD-1000, nebo 2x 970kg torpédo 45-36MAV, nebo 4x 500kg mina AMD-500 ... | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - prodloužená pumovnice, křídlo kvůli zachování těžiště posunuto o 100 mm vpřed, zvětšený rozvor podvozku, pomocné palivové nádrže z Il-28R, upravené prosklení kabiny | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.; Komissarov, D. Ilyushin Il-28 Beagle: Light Attack Bomber. Airlife Publishing, Shrewsbury 2002. ISBN 1-84037-351-2. Якубович, Николай. Первый реактивный бомбардировщик Ил-28: Атомный мясник Сталина. Яуза, Москва 2013. ISBN 978-5-699-68115-0. Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3. Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5. Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#553237Verze : 0
Aubi
MOD
Iljušin Il - 28T ( torpedonosec )
- sériově nevyráběný, zalétaný prototyp
Prototyp této verze Il-28 vznikal v letech 1950-51. Od základní bombardovací verze se lišil hlavně prodlouženou pumovnicí. Aby v ní mohlo být neseno torpédo, byla prodloužena z 4,27 m na 6,43 m. V pumovnici tedy mohlo být neseno jedno torpédo a jedna mina. Velkou výhodou verze T bylo hlavně to, že mohla být bez potíží upravena zpět na standardní bombardér. Zvětšená pumovnice a vybavení letounu záchranným člunem mělo ale své nevýhody. Tyto úpravy zmenšily kapacitu palivových nádrží. Poklesl tedy dolet, což bylo pro lety nad mořem velmi nepříjemné. Proto bylo nutné akční rádius letounu opět zvětšit. Prototyp byl tedy vybaven přídavnými nádržemi na koncích křídel.
Tovární i státní zkoušky letounu Il-28T dopadly dobře, ale verze T se nakonec sériově nevyráběla. Hlavní a vlastně jediná připomínka byla k tomu, že verze T nemohla nést více než jedno torpédo. Proto bylo nakonec rozhodnuto vybavit standardní Il-28, které mělo námořnictvo ve výzbroji, vnějšími závěsníky pro torpéda. I tato varianta nakonec dostala označení Il-28 T.
V roce 1956 byly veškeré snahy upravit Il-28 na specializovaný nosič torpéd zastaveny. Bylo totiž rozhodnuto použít pro boj proti námořním cílům letouny Tu-16 K / M / T, které disponovaly jak podstatně větším doletem ( cca 7 000 km ), tak i větší nosností ( cca 9 000 kg ).
Zdroje k Il-28 / Il-28Š / Il-28T / Il-28D :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
- sériově nevyráběný, zalétaný prototyp
Prototyp této verze Il-28 vznikal v letech 1950-51. Od základní bombardovací verze se lišil hlavně prodlouženou pumovnicí. Aby v ní mohlo být neseno torpédo, byla prodloužena z 4,27 m na 6,43 m. V pumovnici tedy mohlo být neseno jedno torpédo a jedna mina. Velkou výhodou verze T bylo hlavně to, že mohla být bez potíží upravena zpět na standardní bombardér. Zvětšená pumovnice a vybavení letounu záchranným člunem mělo ale své nevýhody. Tyto úpravy zmenšily kapacitu palivových nádrží. Poklesl tedy dolet, což bylo pro lety nad mořem velmi nepříjemné. Proto bylo nutné akční rádius letounu opět zvětšit. Prototyp byl tedy vybaven přídavnými nádržemi na koncích křídel.
Tovární i státní zkoušky letounu Il-28T dopadly dobře, ale verze T se nakonec sériově nevyráběla. Hlavní a vlastně jediná připomínka byla k tomu, že verze T nemohla nést více než jedno torpédo. Proto bylo nakonec rozhodnuto vybavit standardní Il-28, které mělo námořnictvo ve výzbroji, vnějšími závěsníky pro torpéda. I tato varianta nakonec dostala označení Il-28 T.
V roce 1956 byly veškeré snahy upravit Il-28 na specializovaný nosič torpéd zastaveny. Bylo totiž rozhodnuto použít pro boj proti námořním cílům letouny Tu-16 K / M / T, které disponovaly jak podstatně větším doletem ( cca 7 000 km ), tak i větší nosností ( cca 9 000 kg ).
Zdroje k Il-28 / Il-28Š / Il-28T / Il-28D :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254832Verze : 1
Iljušin Il-28T (obrázek)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Iljušin Il-28T
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Iljušin Il-28T
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254834Verze : 0
Iljušin Il-28T (obrázek)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Iljušin Il-28T
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Iljušin Il-28T
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28T-kod-NATO-Beagle-t72187#254833Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.