Iljušin Il-28Š [kód NATO: Beagle]

Ilyushin Il-28Sh
Ильюшин Ил-28Ш
     
Název:
Name:
Iljušin Il-28Š Ilyushin Il-28Sh
Originální název:
Original Name:
Ильюшин Ил-28Ш
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1967-DD.MM.196R Moskevský strojírenský závod Střela, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1967-DD.MM.196R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik konverzí / few conversions
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13200 kg 29101 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18600 kg 41006 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
22000 kg 48502 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,45 m 70ft 4,49in
Délka:
Length:
18,00 m 59ft 0,65in
Výška:
Height:
6,20 m 20ft 4,09in
Plocha křídla:
Wing Area:
60,80 m2 654.45 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-1A o výkonu 26,48 kN Klimov VK-1A, thrust 5952 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
810 km/h v ? m 503.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
660 km/h v ? m 410.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
310 km 192.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 745.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů každý
2x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věži Il-K6, 450 nábojů


1000 kg v pumovnici
12x raketnice UB-16-57, nebo
6x střelecký kontejner, nebo
2000 kg pum
2x 23 mm NR-23 cannon in the nose, 100 rpg
2x 23 mm NR-23 cannon in the Il-K6 tail turret, 450 rounds



2205 lb of bombs internally
12x UB-16-57 rocket pod, or
6x gun pod, or
4409 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html

Iljušin Il-28Š [kód NATO: Beagle] - Iljušin Il-28Š

Iljušin Il-28Š
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28S-kod-NATO-Beagle-t72185#254828 Verze : 1
Iljušin Il-28Š



V roce 1967 byla rozpracována myšlenka vytvořit z bombardéru Il-28 bitevní letoun. V OKB Iljušina tedy přistoupili k úpravě bombardéru na bitevní verzi označovanou Il-28Š. Měl být používán jako klasický bitevník, což znamenalo, že jeho hlavním úkolem měla být přímá podpora pozemních jednotek.
Není přesně známo kolik letounů se podílelo na zkouškách. Jistě ale došlo k úpravám minimálně jednoho stroje, protože byly provedeny zkušební lety i střelby. Při nich se potvrdilo, že odpalování neřízených raket neovlivňuje činnost motorů a také že přízemní lety zásadně neovlivňují konstrukci samotného letounu. Vysoce hodnocen byl výhled posádky při útocích na pozemní cíle a letové vlastnosti při přízemních letech. Bylo konstatováno, že Il-28Š může bez potíží působit proti živé síle protivníka i středním a malým cílům jako jsou odpalovací postavení a odpalovací zařízení raket různého určení, kolony automobilů i jednotlivé vozy atd.
Pod každou polovinou křídla bylo instalováno šest závěsných bodů a do pilotní kabiny přibyl zaměřovač neupřesněného typu, určený k zaměřování neřízených raket. Na celkem 12 závěsných bodů mohly být zavěšeny bloky UB-16-57 s neřízenými raketami, střelecké kontejnery s kulometnou nebo kanónovou výzbrojí, případně klasické letecké protipěchotní pumy. S 1000 kg pum na vnitřních podvěsech ( v pumovnici ) a dvanácti bloky neřízených raket pod křídly byl akční rádius letounu i s 15 min. rezervou mezi 290 až 310 km. To bylo pro činnost frontového bitevníku dostačující. Kompletní příprava Il-28 Š k bojovému letu nepřesáhla čtyři hodiny. Maximální rychlost stroje pro letové hladiny pod 200 m byla omezena na 660 km/h.
Celkové hodnocení bitevní verze Il-28 bylo kladné. Výhrady byly v podstatě jen k pancéřové ochraně, která byla pro leteckou činnost tohoto typu nedostatečná. Bylo také konstatováno, že letoun je vhodný spíše pro lokální konflikty menších rozměrů. Z těchto důvodů byly práce na dalším vývoji této verze zastaveny.


Zdroje k Il-28 / Il-28Š / Il-28T / Il-28D :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Československá letadla II, Naše vojsko 1984, 28-122-84
M.Velek, Il-28 – EDICE TRIÁDA, Naše vojsko1987, 28-045-87
http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
http://www.airwar.ru/enc/bomber/il28.html
http://www.airwar.ru/enc/sea/il28t.html
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28S-kod-NATO-Beagle-t72185#254827 Verze : 1
Iljušin Il-28Š (obrázek)


Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/attack/il28sh.html
Iljušin Il-28Š [kód NATO: Beagle] - Iljušin Il-28Š

Iljušin Il-28Š
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-28S-kod-NATO-Beagle-t72185#254830 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více