Název: Name: | IAe 33 Pulqui II | |
Originální název: Original Name: | IAe 33 Pulqui II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1950-DD.MM.1959 Instituto Aerotécnico, Córdoba | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1950-DD.MM.1959 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.06.1950 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5550 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,60 m | |
Délka: Length: | 11,68 m | |
Výška: Height: | 3,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,10 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Mene 2 o tahu 22,24 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2050 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1050 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 870 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 28,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14600 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2030 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x kanon Hispano ráže 20 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. Balous, Miroslav. Z archivů: IAe 33 Pulqui II, L+K 1989/19. www.avionslegendaires.net web.archive.org |
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#63198Verze : 1
Stroj skonštruoval nemecký konštruktér Kurt Tank pre Instituto Aerotecnico na konci 40-tych rokov. Stroj celokovovej konštrukcie bol vybavený vystreľovacou sedačkou Martin-Baker. Palivové nádrže pre motor Rolls-Royce Nene 2 mali objem 2050 l paliva.
Prototyp vzlietol 27.6.1950 v Cordóbe s pilotom Oswaldom Weissom. Pri ďalšom lete s prototypom zahynul pilot Otto Behrens. Projekt sa potom dostal do finančných a technických ťažkostí, nakoniec však došlo ešte ku postaveniu ďalších dvoch strojov Pulqui II (Šíp 2). Tretí prototyp bol zalietaný až v roku 1959, ale to už bol zastaralý. Koniec programu Pulqui II uskoril odchod Kurta Tanka z Argentíny. Jediný zachovaný prototyp sa nachádza v múzeu v Buenos Aires.
Zdroj:
Balous, Miroslav: Z Archivů: IAe-33 Pulqui II, Letectví a kosmonautika 1989 / 19
Prototyp vzlietol 27.6.1950 v Cordóbe s pilotom Oswaldom Weissom. Pri ďalšom lete s prototypom zahynul pilot Otto Behrens. Projekt sa potom dostal do finančných a technických ťažkostí, nakoniec však došlo ešte ku postaveniu ďalších dvoch strojov Pulqui II (Šíp 2). Tretí prototyp bol zalietaný až v roku 1959, ale to už bol zastaralý. Koniec programu Pulqui II uskoril odchod Kurta Tanka z Argentíny. Jediný zachovaný prototyp sa nachádza v múzeu v Buenos Aires.
Zdroj:
Balous, Miroslav: Z Archivů: IAe-33 Pulqui II, Letectví a kosmonautika 1989 / 19
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#485472Verze : 2
Janko PALIGA
MOD
en.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAe 33 Pulqui II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540592Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fighter/iae33.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAe 33 Pulqui II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAe 33 Pulqui II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540593Verze : 0
Aubi
MOD
en.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAe 33 Pulqui II |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540595Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.