IAR-12

     
Název:
Name:
IAR-12 IAR-12
Originální název:
Original Name:
IAR-12
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 SA Industria Aeronautică Română, Braşov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1150 kg 2535 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1540 kg 3395 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,70 m 38ft 4,62in
Délka:
Length:
7,20 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
3,50 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,80 m2 213.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Eb o výkonu 331 kW/450 k Lorraine-Dietrich 12Eb, power 444 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
294 km/h v 0 m 182.7 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,48 min do 5000 m 10,48 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7900 m 25919 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x .303 in Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun zkonstruoval Elie Carafoli, který využil zkušenosti, jež získal při vývoji předchozího typu CV-11. Letoun byl ale aerodynamicky propracovanější, konstrukce byla smíšená z duralu a rumunské borovice. Předek trupu kryly plechy, křídla plátno. Vývoj typu byl ale zastaven ve prospěch vylepšeného IAR-13 -
Zdroje:
Sources:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://avia.russian.ee/air/romania/iar-12.php

IAR-12 - http://avia.russian.ee/air/romania/iar-12.php

http://avia.russian.ee/air/romania/iar-12.php
URL : https://www.valka.cz/IAR-12-t64969#231550 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více