Hispano-Suiza 12Ydrs
Uspořádání válců: řadový dvanáctiválec s válci do „V“ 60°
Chlazení: kapalinou
Vrtání válce: 150 mm
Zdvih: 170 mm
Zdvihový objem: 36,0 l (dm3)
Stupeň komprese: 5,8 : 1
Přeplňování: jednostupňovým jednorychlostním mechanickým kompresorem
Příprava palivové směsi: 6x karburátor Solex
Rozvod: OHV (1 sací ventil a 1 výfukový pro každou hlavu válců)
Palivo: 85 oktanů
Délka: 1 580 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 930 mm
Hmotnost: 470 kg
Výkon:
890 koní při 2 400 ot/min v h= 0 m
930 koní při 2 400 ot/min v h= 900 m
- výroba motoru 1940
- vyrobeno 2 000 ks ve Francii a 440 ve Švýcarsku
- mezi válce motoru bylo možno vestavět letecký kanón HS-404
Zdroj:
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y
archiv autora
Uspořádání válců: řadový dvanáctiválec s válci do „V“ 60°
Chlazení: kapalinou
Vrtání válce: 150 mm
Zdvih: 170 mm
Zdvihový objem: 36,0 l (dm3)
Stupeň komprese: 5,8 : 1
Přeplňování: jednostupňovým jednorychlostním mechanickým kompresorem
Příprava palivové směsi: 6x karburátor Solex
Rozvod: OHV (1 sací ventil a 1 výfukový pro každou hlavu válců)
Palivo: 85 oktanů
Délka: 1 580 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 930 mm
Hmotnost: 470 kg
Výkon:
890 koní při 2 400 ot/min v h= 0 m
930 koní při 2 400 ot/min v h= 900 m
- výroba motoru 1940
- vyrobeno 2 000 ks ve Francii a 440 ve Švýcarsku
- mezi válce motoru bylo možno vestavět letecký kanón HS-404
Zdroj:
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y
archiv autora