Hispano-Suiza 12Y-30/31

     
Název:
Name:
Hispano-Suiza 12Y-30/31 Hispano-Suiza 12Y-30/31
Originální název:
Original Name:
Hispano-Suiza 12Y-30/31
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes, France
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1932 první motor řady Y
Použití:
Use:
Morane-Saulnier M.S.406, Arsenal VG-31 a VG-33,
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
468 kg 1032 lb
Celková délka:
Overall Length:
2130 mm 6ft 11,86in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
764 mm 2ft 6,07in
Celková výška:
Overall Height:
945 mm 3ft 1,2in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,906in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,693in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,05 l 2199.91 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín s oktanovým číslem 85/100 85/100 octane rating gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor Solex 56 S.V.C. Six Solex 56 S.V.C carburetors
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
5,8:1 5,8:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednorychlostním, jednostupňovým kompresorem, převod kompresoru 10,0:1. Gear-driven single-speed centrifugal type supercharger, 10.0:1 gear ratio.
Chlazení:
Cooling:
Kapalinou, přetlakové Pressurised, Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
641 kW při 2520 ot/min 860 bhp at 2520 rpm
Poznámka:
Note:
Ventilový rozvod OHC, jeden sací a jeden výfukový ventil na válec, výfukový ventil byl chlazený sodíkovou vložkou.


Motor řady Hispano-Suiza 12Y se stal jedním z nejdůležitějších motorů pro francouzská stíhací letadla v období 1932-1941. HS 12Y byl licenčně vyráběn v jiných zemích, např. v Československu, ve Švýcarsku aj. V SSSR byla licenční výroba základem pro motory V. K. Klimova M-100 a vlastní vývoj M-105, VK-105 - VK-107.


The Hispano-Suiza 12Y was a French aircraft engine in the pre-WWII era. The design was also widely used in other countries (Czechoslovakia and Swiss), the engine was produced in Russia as the Klimov M-100 and formed the basis for licensed production of a number of designs, most notably the Soviet Klimov VK-105 series.


Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.
Zdroje:
Sources:
Gaston Botquin, Monografie lotnicze No. 28, M.S.406, AJ-PRESS, Gdynia, Polska, 1996, ISBN 83-86208-46-5
http://www.hispano-suiza-sa.com/
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hispano-Suiza-12Y-30-31-t112956#394696 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více