Hiro R-3

Hiro R-3 / ヒロR-3実験飛行艇
     
Název:
Name:
Hirošo R-3 Experimentální létající člun Hiro R-3 Experimental Flying-boat
Originální název:
Original Name:
ヒロR-3実験飛行艇
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4676 kg 10309 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6690 kg 14749 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
29,100 m 95ft 5,75in
Délka:
Length:
17,670 m 57ft 11,75in
Výška:
Height:
5,200 m 17ft 0,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 2 (vyrobené v Hiru) kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do písmene W o výkonu 331 kW (450 k).
Vrtule dvoulisté dřevěné nestavitelné.
Hiro-built Lorraine-Dietrich 2 tweleve-cylinder W-type liquid-cooled engine, power output 444 hp
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185.1 km/h v 1000 m 115 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m mph in ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
30,0 min do 3000 m 30,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3600 m 11811 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm
v předním a hřbetním střelišti
One flexible nose-mounted 0.303 inch machine-gun and
one flexible 0.303 inch machine-gun in open dorsal position.
Uživatelské státy:
User States:
? ?
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 12 h Endurance: 12 hours


All-metal flying-boat technology and experience having become available in Europe, the Navy decided that both Mitsubishi and the Hiro Naval Arsenal should manufacture aircraft of this type. Thus in the spring of 1923, the Navy sent Lieut Misao Wada and engineer Junichiro Nahagata of the Yokosuka Naval Arsenal to Germany and the Rohrbach company to study the new construction techniques, and Hiro sent Lieut (Ordnance) Jun Okamura to Rohrbach for the same purpose.
The Hiro Naval Arsenal built a follow-on aircraft with sufficient changes to avoid infringements. This was called the R-3, differing from the R 1 and R-2 by having 450 hp Hiro-built Lorraine 2 engines mounted on newly configured struts. The squared-off wingtips were changed to rounded configuration, and a wing centre section without dihedral was added. The wings and hull were slightly larger, which accounted for an increase in weight. A change was made in the wing-mounted floats in that they were square-sectioned to improve take-off ability. In all, there was a slight increase in speed, but a reduction in rate of climb because of the greater weight. The most noticeable change was in the slight V-shape of the planing bottom.
Because of its excessive weight, the R-3 was not put into production, but aerodynaically the design had numerous innovations, so the R-3 influenced later Hiro designs.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
theflyingboatforum.hostingdelivered.com
www.j-aircraft.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hiro-R-3-t49936#192732 Verze : 0
Hiro R-3


Historie:
Japonské námořní letectvo pocítilo potřebu nových moderních letadel již brzy po světové válce, japonské továrny však ještě nebyly schopné takové stroje navrhnout a postavit. V roce 1921 požadovalo JNAF poměrně velké létající čluny a tak vyslalo do německé firmy Rohrbach dva malé týmy konstruktérů, jednak z námořního arsenálu a také od firmy Mitsubishi. Japonci tak získali možnost seznámit se s celokovovými hydroplány R-1, R-2 a R-3, které byly vyvíjeny v dánské Kodani. Mitsubishi založila společnou firmu Mitsubishi-Rohrbach GmbH a začala se stavbou létajícího člunu R-2. Námořní arsenal postavil za pomoci ing.Paula Ludwiga experimentální létající člun R-3, oproti původnímu vzoru byly provedeny úpravy, bylo mírně zvětšeno křídlo a trup letadla, tím však stoupla i hmotnost a letoun se choval jako přetížený. Letoun byl postaven pouze v jediném exempláři, ale inženýři v Hiru získali zkušenosti, které později uplatnili při stavbě dalších letadel.
URL : https://www.valka.cz/Hiro-R-3-t49936#192735 Verze : 0
Fotografie experimentálního Hira R-3
Použité prameny:
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/ro3.html

Hiro R-3 -


Hiro R-3 -


Hiro R-3 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-R-3-t49936#192736 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více