Hiro H2H1 prototyp

Hiro H2H1 prototype / 広廠 H2H1・八九式飛行艇 試作
     
Název:
Name:
Hiro H2H1 prototypy Hiro H2H1 Experimental
Originální název:
Original Name:
ヒロH2H1実験
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1930-DD.MM.1931 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1930-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1930
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4368 kg 9630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6500 kg 14330 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,140 m 72ft 7,64in
Délka:
Length:
16,286 m 53ft 5,17in
Výška:
Height:
6,130 m 20ft 1,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
120,50 m2 1297.05 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53,94 kg/m2 11.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hiro typ 14, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 405 kW (550 k).
Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Hiro Type 14 twelve-cylinder liquid-cooled Wee engine rated at 542 hp for take-off,
drivig a four-blade wooden fixed-pitch propellers of the diameter 9ft 10.1in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 870 l 631.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
192 km/h v 0 m 119.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
129 km/h v 1000 m 80.2 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,0 min do 3000 m 19,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4320 m 14173 ft
Dolet:
Range:
2540 km 1578.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
1x zdvojený v přední střelištia
po jednom kulometu v bočních oknech
Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg)
One twin flexible 0.303 inch Type 89 in bow-mounted machine-guns and
one flexible 0.303 inch Type 89 machine-gun in mid-ship each side.
Bomb-load: Up to 1,102 lbs bombs (two 551 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 14,5 h


V roce 1929 zakoupilo císařské námořní letectvo jeden hydroplán Supermarine Southampton Mk.II. Tento létající člun měl celokovový trup, což byly zajímavá konstrukční novinka, britský hydroplán byl intenzivně zkoušen v Jokosuce a potom byl odeslán do námořního arsenálu v Hiru (Dai-Juichi Kaigun Kokusho), zde byl navržen také celodřevěný Námořní hydroplán typ 15 (Hiro H1H).
Kajgun Šósa Jun Okamura byl přidělen jako vedoucí konstruktér k tomuto projektu. Po důkladném prostudování Southamptonu navrhl Okamurův tým hydroplán, který se dosti podobol britské předloze. Největším viditelným rozdílem byly svislé ocasní plochy, Southampton měl tři SOP a japonský prototyp jednu velkou. Na podzim roku 1930 byl prototyp dokončen a odeslán na námořní základnu ke zkouškám.


Brzy se do zkoušek zapojil i druhý prototyp, ale ten měl velmi vážnou nehodu, ke které došlo při zkušebním letu, v důsledku prasklého palivového potrubí došlo k požáru hydroplánu, jeho pilot kaigun Čúji Saburo Wada musel s letounem rychle přistát na hladinu moře v Hiru, osádka se dostala do bezpečí, ale letadlo bylo zcela zničeno.


Hydroplán byl později přijat do výzbroje jako Typ 89.
Endurance: 14 hours 30 minutes


In 1929, the Imperial Japanese Navy purchased a single example of the metal hulled Supermarine Southampton Mk.II metal-hulled flying boat and after performance testing at Yokosuka, the Southampton was ferried to the Hiro Arsenal for further study, it was passed onto the Hiro Naval Arsenal, who had designed the wooden Type 15 Flying-boat. (Hiro H1H) flying boat based on the Felixstowe F.5 to study its advanced metal hull structure. Lieut-Cdr Jun Okamura was assigned as chief designer for the project that began in 1929. Following this study designed a new flying boat, closely resembling the Southampton. The wings and tail surfaces were also all-metal with fabric covering. By the autumn of 1930, the first prototype was completed and submitted for Navy testing.


A serious incident occurred while test flying the second prototype when a fuel line ruptured and the aircraft caught fire. Lieut Saburo Wada hastily alighted near the beaching ramp at the Hiro Arsenal where the crew safely evacuated but the aircraft was lost.


After further development, the aircraft was officially adopted by the Navy as the Type 89 Flying-boat.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.hikotai.net/datasheets/h2h.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hiro-H2H1-prototyp-t76157#281032 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více