Main Menu
User Menu

Heinkel HD 28

     
Název:
Name:
Heinkel HD 28
Originální název:
Original Name:
Heinkel HD 28
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2365 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3850 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4080 kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m
Délka:
Length:
10,950 m
Výška:
Height:
4,620 m
Plocha křídla:
Wing Area:
59,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
68,38 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 18-III kapalinou chlazený osmnáctiválec s válci uspořádanými do tvaru písmene W o výkonu 478-522 kW (650-710 k).
Vrtule dřevěná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1280 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
198 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1800 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,42 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m
Dolet:
Range:
1250 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm na konci otevřené kabiny
Pumová zátěž: 220 kg (2x 110 kg) za cenu snížení doletu.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Továrna Heinkel postavila pro japonskou továrnu jeden vzorový kus pro případnou licenční výrobu. V Japonsku byl letoun zkoušen, upraven a odlehčen, k výrobě však nedošlo.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
https://www.j-aircraft.org/xplanes/
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/hed28.htm
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-28-t50244#193445Verze : 1
MOD
Historie: Německá továrna Heinkel postavila v roce 1926 pro Japonsko prototyp průzkumného plovákového letounu s dlouhou vytrvalostí letu, ta byla až 9 hodin při ekonomické rychlosti letu. Stroj byl označen HD-28 a vyznačoval se mohutnou konstrukcí a dobrým výhledem osádky. Firma Aichi se snažila letoun odlehčit a zmenšit. Navrhla letoun s méně výkonným hvězdicovým devítiválcovým motorem Nakajima Jupiter, spodní křídlo mělo menší rozpětí a část palivových nádrží byla vestavěna do horního křídla. Vývoj tohoto letounu byl zastaven jako neperspektivní. Kladně se dá hodnotit přínos všech Heinkelových (Ajči Type H HD-23, HD-25, HD-26 a HD-28) letadel pro japonské konstruktéry, kteří získané zkušenosti použili později při stavbách vlastních konstrukcí.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-28-t50244#193451Verze : 0
MOD
Nahoře je fotografie HD-28 upraveného a zkoušeného v Japonsku
uprostřed je obrázek téhož letounu ještě před úpravami
a dole je fotografie původního letounu.
Zdroje uvedeny výše
Heinkel HD 28 -


Heinkel HD 28 -


Heinkel HD 28 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-28-t50244#193452Verze : 0
MOD