Hawker Fury Mk.II

     
Název:
Name:
Hawker Fury Mk.II Hawker Fury Mk.II
Originální název:
Original Name:
Hawker Fury Mk.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1936-DD.MM.1937 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
DD.MM.1937-DD.04.1937 General Aircraft Ltd., Hanworth
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1936-DD.04.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
112:
23 Hawker
89 General Aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
20.08.1935 Fury I K1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1244 kg 2743 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1637 kg 3609 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
8.14 m 26ft 8.5in
Výška:
Height:
3.1 m 10ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Kestrel VI o výkonu 477 kW
dvoulistá dřevěná vrtule Watts
Rolls-Royce Kestrel VI, power 640 hp
two-blade wooden propeller Watts
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
358.9 km/h v 4999 m 223 mph in 16400 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16.3 m/s 3200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.8 min do 3048 m 3.8 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8992 m 29500 ft
Dolet:
Range:
418.4 km 260 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.III o 600 nábojích 2x fixed .303 Vickers Mk.III machine gun, 600 rpg
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Mason, Francis K. The Hawker Fury, Profile No.18. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Lumsden, Alec, Thetford, Owen. On Silver Wings: RAF Biplane Fighters Between the Wars. Osprey Publishing 1993. ISBN 1-85532-374-5.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=327
www.jaapteeuwen.com
www.saairforce.co.za
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fury.html

Hawker Fury Mk.II - Asi jediným spolehlivým způsobem, jak odlišit Fury II od jeho předchůdce jsou kapoty podvozku... které ale v polních podmínkách mechanici obvykle sejmuli.

Asi jediným spolehlivým způsobem, jak odlišit Fury II od jeho předchůdce jsou kapoty podvozku... které ale v polních podmínkách mechanici obvykle sejmuli.
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Fury-Mk-II-t66159#383083 Verze : 0
Hawker Fury Mk.II

V roku 1934 bol Hawker Fury I vybavený výkonnejším motorom R-R Kestrel VI. Upravený bol chladič, palivovový systém a podvozok dostal aerodynamickú kapotáž. V takejto konfigurácii bol označený ako Fury II. Zalietaný bol 20. augusta 1935. V továrňach Hawker bolo vyrobených 23 kusov zo zväčšenou palivovou nádržou. Prvý sériový stroj (s/n K7263) vzlietol 3. novembra 1936. Fury II sa dostal do služby RAF až v roku 1937 a to už bol čas nástupu podstatne výkonnejších jednoplošných strojov. V prvolíniových úlohách sa tak dlho neohrial. Šesť kusov bolo neskôr odovzdaných letectvu Južnej Afriky. Strojmi Fury II boli vyzbrojemé squadrony číslo 25, 41, 73 a 87. Niekoľko strojov bolo exportovaných do Juhoslávie, Perzie a Španielska.

Použité pramene:
http://avia.russian.ee/air/england/hawker_fury.php
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Fury-Mk-II-t66159#234389 Verze : 0
Vzhledem k tomu že vývozní verze se silně lišily od Fury II je tvrzení "Niekoľko strojov bolo exportovaných do Juhoslávie, Perzie a Španielska" sice správně přeložené, nicméně nesmyslné. Španělské stroje měly motor H.S. 12Xbrs a podvozek se samonosnými nohami a kola s vnitřním odpružením, v souvislosti se změnou motoru se mírně změnil tvar jeho krytů a hlavně se zcela změnil chladič pod motorem. Ještě více se samozřejmě lišily perské a norské stroje které měly hvězdicové motory, perské stroje americké Pratt & Whitney Hornet, později vyměnění za britské Bristol Mercury a norské pak Armstrong Siddeley Panther IIIA s třílistými vrtulemi. Do Jugoslávie se stroje Fury II nevyvážely, tato země si svých 40 strojů postavila sama v licenci a opět jde o stroje odlišné od původního vzoru, s jiným chladičem a se zcela jiným podvozkem se samonosnýma nohama. 6e se se změnami motorů měnily i parametry strojů je asi zřejmé, španělské stroje mají uváděnou rychlost 377 km/h a jugoslávské s motorem Kestrel XVI dokonce 389 km/h
zdroj : http://www.aviation-history.com/hawker/fury.html
www.yumodel.co.yu
www.seelowe.4thperrus.com
Profile Publications číslo 18 "Hawker Fury"
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Fury-Mk-II-t66159#234400 Verze : 0
Trojpohľadový náčrt


zdroj: www.seelowe.4thperrus.com
Hawker Fury Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Fury-Mk-II-t66159#234390 Verze : 0
Použité pramene:
http://avia.russian.ee/air/england/hawker_fury.php

Hawker Fury Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Fury-Mk-II-t66159#234428 Verze : 0
www.aviarmor.net

Hawker Fury Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Fury-Mk-II-t66159#536624 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více