HUN - Csepel 800

     
Název:
Name:
Csepel 800 Csepel 800
Originální název:
Original Name:
Csepel 800
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1955-DD.MM.1958 Vörös Csillag Traktorgyár (Csepel), Gödöllői /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.1958
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
400
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2+?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
6980 kg 15388 lb
Celková délka:
Overall Length:
5035 mm 16 ft 6 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2720 mm 8 ft 11 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
23501) / 24702) mm 7 ft 8 ½ in 1) / 8 ft 1 ¼ in2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm 1 ft 1 ¾ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Csepel (Saurer) D-613 (vodou chladený vznetový 6-valec objemu 7.890cm3) Csepel (Saurer) D-613 (6 cyl., diesel, water cooled, 7.890 ccm)
Výkon:
Power:
91,8 kW při ? ot/min 123.1 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Spicer-553 (5+R) Spicer-553 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h 22 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
28 ° 62 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
Maximálna nosnosť: 2.000 kg
Maximálna hmotnosť ťahaného prívesu: 8.000 kg
Maximum load capacity: 2.000 kg
Maximum trailer weight: 8.000 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1)Výška vozidla po kabínu
2)Výška vozidla po plachtu nad ložnou plochou
1)Vehicle height to cab.
2)Height of the vehicle up to the sheet over the loading area.
Zdroje:
Sources:
karosszektabornok.blog.hu
URL : https://www.valka.cz/HUN-Csepel-800-t224524#624763 Verze : 0
Po skončení 2.svetovej vojny bola maďarská armáda v procese znovuvytvorenia už pod vplyvom Sovietského zväzu. Pre delostrelecké jednotky sa v rámci zmluvy z 8.7.1949 o nákupe vojenskej techniky boli nakúpené sovietske traktory M-2 (MAZ Jaroslavl) (50 ks) a Stalinec (typ ?) (60 ks). Napriek týmto dodávkam boli tieto počty nedostatočné a preto sa Maďari rozhodli o vývoj a výrobu vlastného ťahača. Projekčnými prácami bol poverený Kovácsházy Ernő, konštruktér známy z vojnovej produkcie tankov a samohybných diel Turán/Zrinyí/Tas. Jeho spolupracovníkmi boli Baliga István a Kozma László. Dostali za úlohu vytvoriť nový dizajn ťahača, ktorý by vychádzal zo sovietského M-2. Samotný M-2, tak ako i neskorší Csepel 800 vychádzali z platformy sovietského ľahkého tanku T-70, resp. samohybného dela SU-76. Maďari získali licenciu na rakúsky vznetový motor Saurer D-613, ktorý sa stal pohonnou jednotkou Csepel 800. Pojazdové kolesá podvozku boli odpružené torznými tyčami. Hoci bol ťahač projektom firmy Csepel, z kapacitných dôvodov ich nemohla vyrábať. Produkciou bol poverený nový traktorový závod Červená hviezda (Vörös Csillag Traktorgyár) v Gödöllői. V rokoch 1955 až 1958 továreň dodala celkovo 400 ťahačov. Ťahače slúžili v maďarskej armáde až do druhej polovice 80. rokov 20. storočia. Následne boli odpredávané do civilných organizácií. Jeden Csepel 800 poslúžil ako filmová rekvizita v americko-juhoslovansko-talianskom koprodukčnom filme Dirty Dozen: The Fatal Mission.
Zaujímavosťou je, že platforma tohoto ťahača poslúžila na projekt obrneného transportéra KR-13.


karosszektabornok.blog.hu

HUN - Csepel 800 -


HUN - Csepel 800 -


HUN - Csepel 800 -


HUN - Csepel 800 -


URL : https://www.valka.cz/HUN-Csepel-800-t224524#624764 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více