Název: Name: | HESA Karrar | |
Originální název: Original Name: | کرار | |
Kategorie: Category: | bezpilotní cílový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2010-DD.MM.20RR Iran Aircraft Manufacturing Industries Corporation, Shahin Shahr | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2010-DD.MM.20RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | vzlet pomocí katapultu nebo rampy, přistání na padáku | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | žádné | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 4,00 m | |
Délka: Length: | 2,50 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Toloue-4 nebo Microturbo TR 60-5 o tahu 4,2–4,4 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 900 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1000 km | |
Vytrvalost: Endurance: | ? h | |
Výzbroj: Armament: | 1x 227 kg puma nebo 2x 113 kg puma nebo 2x střela Kowsar nebo Nasr-1 | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - odvozen cílového letounu MQM-107 Streaker a snad také jihoafrického Denel Skua - oficiálně dálkový bezpilotní bombardér, prakticky není jasné jestli je to sebevražedný letoun, nosič střel nebo dokonce jen cílový letoun; v poslední roli pravděpodobně již slouží | |
Zdroje: Sources: | https://en.wikipedia.org/wiki/HESA_Karrar www.deagel.com defense-update.com www.globalsecurity.org |
URL : https://www.valka.cz/HESA-Karrar-t102890#709373Verze : 0
Aubi
MOD
Karrar
persky v latince: Karrar, anglicky: Striker, po našem: Útočník
Dnes v neděli 22. srpna 2010 - ke dni iránských vzdušných sil - byl poprvé veřejně představen bezpilotní bombardér. Některé iránské internetové stránky tento letoun označují jako UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle), jiné mluví o UAV (Unmanned Aerial Vehicle). Obě označení lze přeložit jako: bezpilotní bojový letoun-nosič.
Podle mého názoru, je zřejmé, že iránské ozbrojené síly v snaze ušetřit na výrobě jednorázových zbraní, nechaly vyvinout variantu nosiče zbraní, který může vykonat několik bojových letů. Zůstává otázkou, zda Karrar údajně konstruovaný pro dopravu konvenčních bomb, je schopen účinného bojového nasazení.
Základní údaje:
- délka trupu: asi 4 m
- rozpětí: nezjištěno
- vzletová hmotnost: nezjištěna
Pohonná jednotka:
- proudový motor typu Tolue 4, nebo Tolue 5.
- výkon: nezjištěn
Výkony:
- dolet: 900 až 1000 km (iránské zdroje udávají vyšší)
- maximální letová rychlost: vypočítána na 278 m/sec.
- únosnost: 230 kg (podle zavěšené licenčně vyráběné bomby Mark 82)
Odkazy
community.globaldefence.net
english.farsnews.com
https://english.iribnews.ir/newsbody.aspx?ID=9731
https://uskowioniran.blogspot.com/
uskowioniran.blogspot.com
www.irandefence.net
www.iranmilitaryforum.net
www.mehrnews.com
Poznámky
Fotografie naleznete na https://www.valka.cz/topic/postview/370474/
Kvalitní video naleznete na english.iribnews.ir
persky v latince: Karrar, anglicky: Striker, po našem: Útočník
Dnes v neděli 22. srpna 2010 - ke dni iránských vzdušných sil - byl poprvé veřejně představen bezpilotní bombardér. Některé iránské internetové stránky tento letoun označují jako UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle), jiné mluví o UAV (Unmanned Aerial Vehicle). Obě označení lze přeložit jako: bezpilotní bojový letoun-nosič.
Podle mého názoru, je zřejmé, že iránské ozbrojené síly v snaze ušetřit na výrobě jednorázových zbraní, nechaly vyvinout variantu nosiče zbraní, který může vykonat několik bojových letů. Zůstává otázkou, zda Karrar údajně konstruovaný pro dopravu konvenčních bomb, je schopen účinného bojového nasazení.
Základní údaje:
- délka trupu: asi 4 m
- rozpětí: nezjištěno
- vzletová hmotnost: nezjištěna
Pohonná jednotka:
- proudový motor typu Tolue 4, nebo Tolue 5.
- výkon: nezjištěn
Výkony:
- dolet: 900 až 1000 km (iránské zdroje udávají vyšší)
- maximální letová rychlost: vypočítána na 278 m/sec.
- únosnost: 230 kg (podle zavěšené licenčně vyráběné bomby Mark 82)
Odkazy
community.globaldefence.net
english.farsnews.com
https://english.iribnews.ir/newsbody.aspx?ID=9731
https://uskowioniran.blogspot.com/
uskowioniran.blogspot.com
www.irandefence.net
www.iranmilitaryforum.net
www.mehrnews.com
Poznámky
Fotografie naleznete na https://www.valka.cz/topic/postview/370474/
Kvalitní video naleznete na english.iribnews.ir
URL : https://www.valka.cz/HESA-Karrar-t102890#370478Verze : 2
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.