Gloster Guan

     
Název:
Name:
Gloster Guan Gloster Guan
Originální název:
Original Name:
Gloster Guan
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R Gloster Aircraft Co. Ltd., Cheltenham /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1926
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1297 kg 2859 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1660 kg 3660 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.7 m 31 ft 10 in
Délka:
Length:
6.71 m 22 ft
Výška:
Height:
3.1 m 10 ft 2 in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.69 m2 298 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Lion IV o výkonu 336 kW nebo
Napier Lion VI o výkonu 391 kW
dvoulistá vrtule
Napier Lion IV, power 450 hp, or
Napier Lion VI, power 525 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
281.6 km/h v 4877 m 175 mph in 16000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12 min do 6096 m 12 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9449 m 31000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Guan-t60874#219200 Verze : 0
Historie: Letoun vycházel ze stíhačky Gorcock a byl určen k testování turbokompresorů u motorů stíhacích letounů. Letoun měl kovový trup, dřevěná křídla a plátěný potah. Letouny mohly nést dva kulomety Vickers, ale nebyly instalovány.
První prototyp poháněl reduktorový motor Napier Lion IV s výkonem 450 koní s turbokompresorem pod pod hřídelí vrtule poháněným výfukovými plyny. Druhý prototyp měl motor Lion VI s přímim náhonem a turbokompresorem umístěným nad hřídelí vrtule.
S turbomompresory však byly problémy, byla proto zrušena objednávka na třetí letoun a celý program zrušen.
(údaje platí pro druhý prototyp)



Prameny:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
avia.russian.ee

Gloster Guan - http://avia.russian.ee/air/england/gloster_guan.php

avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Guan-t60874#219201 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více