Gloster Gnatsnapper

     
Název:
Name:
Gloster Gnatsnapper Mk.I Gloster Gnatsnapper Mk.I
Originální název:
Original Name:
Gloster Gnatsnapper Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1930 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1347 kg 2970 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1644 kg 3625 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.21 m 33ft 6in
Délka:
Length:
7.49 m 24ft 7in
Výška:
Height:
3.33 m 10ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
33.45 m2 360 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Mercury IIA o výkonu 336 kW
dvoulistá vrtule
Bristol Mercury IIA, power 450 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
265.5 km/h v 3048 m 165 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.2 min do 4572 m 12.2 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6248 m 20500 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 5 hodin Endurance: 5 hr
Zdroje:
Sources:
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gnatsnapper-t69232#243593 Verze : 0
Gloster Gnatsnapper


Letoun vznikl podle specifikace N.21/26, která požadovala palubní stíhací letoun. Firma Gloster navrhla klasický dvouplošný letoun s kovovou kostrou a plátěným potahem. K pohonu byl zvolen motor Bristol Mercury IIA (450 k) a byla zahájena stavba dvou prototypů. První z nich poprvé vzlétl v únoru 1928, byl však poháněn motorem Jupiter VII, který však záhny nahradil plánovaný Mercury. Druhý prototyp vzlétl poprvé v březnu 1930. Záhy dostaly oba prototypy motor Armstrong Siddeley Jaguar VIII (540 k), došlo k drobným úpravám v konstrukci a byly označeny Gnatsnapper Mk.II. V roce 1931 byl jeden z prototypů opět přestavěn, dostal motor Rolls-Royce Kestrel IIS (525 k) a označení Gnatsnapper Mk.III.
Během oficiálních zkoušek byl letoun poškozen a objednávka na sériovou výrobu nepřišla. Letoun s motorem Kestrel IIS si poté ponechala firma Rolls-Royce jako zkušební a kurýrní.
Gloster Gnatsnapper -


Gloster Gnatsnapper - http://www.aviastar.org/air/england/gloster_gnatsnapper.php

www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gnatsnapper-t69232#243594 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více