Gloster Gamecock Mk.I

     
Název:
Name:
Gloster Gamecock Mk.I Gloster Gamecock Mk.I
Originální název:
Original Name:
Gloster Gamecock Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1927 The Gloucestershire Aircraft Co. Ltd., Cheltenham /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
93
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
875 kg 1930 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1244 kg 2742 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.08 m 29ft 9,5in
Délka:
Length:
5.99 m 19ft 8in
Výška:
Height:
2.95 m 9ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.53 m2 264 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Jupiter VI o výkonu 317 kW
dvoulistá vrtule
Bristol Jupiter VI, power 425 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
249.4 km/h v 1524 m 155 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
233.4 km/h v 3048 m 145 mph in 10000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.6 min do 3048 m 7.6 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6706 m 22000 ft
Dolet:
Range:
611.6 km 380 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 2x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2,5 h Endurance: 2.5 hrs
Zdroje:
Sources:
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.aviastar.org
www.britishaircraft.co.uk
users.skynet.be
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gamecock-Mk-I-t62291#395367 Verze : 2
Gloster Gamecock Mk.I


V červenci 1924 začala Gloucestershire Aircraft pracovat na vylepšeném nástupci jednomístného stíhače Grebe. podle specifikace 37/23, který měl být poháněn devítiválcovým hvězdicovým motorem Bristol Jupiter IV o výkonu 398 hp, s dřevěnou konstrukcí a plátěným potahem a výzbrojí dvou synchronizovaných kulometů Vickers. Prototyp vznikl v únoru 1925, následující září pak RAF zadala první objednávku na 30 Gamecocků s motorem Jupiter VI o výkonu 425 hp. Nakonec bylo v letech 1925-27 pro RAF postaveno ještě dalších 60 Gamecocků, jeden z nich (neoficiálně známý jako Gamecock III) pak určitou dobu létal s prodlouženým trupem a zvětšenými a upravenými ocasními plochami. Vznikla také verze Gamecock Mk.II, o kterou projevilo zájem Finsko. Poslední Gamecocky opustily prvoliniové jednotky RAF během roku 1931.


Zdroj:
users.skynet.be
avia.russian.ee
Gloster Gamecock Mk.I -


Gloster Gamecock Mk.I -


Gloster Gamecock Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gamecock-Mk-I-t62291#223564 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více