GLS M47/M48 (vyprošťovací tank)
Vyprošťovací tank GLS M47/M48 byl vyvinut v období zadání konverze armádní techniky zadané tureckou armádou v 2.polovině 80 let XX. století. Byly využity tzv. kity z Bpz2 (Bergepanzer 2) pro tanky M47/M48. Je určen k rychlé technické pomoci a oprav tankové techniky a ženijně technického zabezpečení v polních podmínkách. Omezeně může být využíván i k zemním pracem.
Oproti jiným vyprošťovacím tankům není vyzbrojen, má k dispozici pouze výmetnice zadymovacích granátů (6ks). Hlavní úprava podvozku spočívala v odstranění věže a nahrazení přepravním prostorem pro čtyřčlenou posádku, dále byl podvozek doplněn o jeřábový výložník, hlavní naviják, dozerovou radlici. Vyměněna byla i pohonná jednotka. Výložník je umístěný v levé přední části. Dozerová radlice při max. pracovní rychlosti 8 km/h má max. hodinový výkon 200 m3/hod.
Vývoj 1986, výroba 1988, vstup do služby 1990.
TTD :
Posádka: 4
Výzbroj: 6 výmetnic dýmových granátů
Munice: 900 nábojů
Délka : 7,880 /7,888m
Šířka: 3,590 /3666 m
Výška: 2,985/ 2 965 m
Světlá výška: 0,470 / 460 m
Bojová hmotnost: 47 800/ 49 000 kg
Motor: o výkonu: NTU MB 837 Ea-501 - 1006 kW
Max. rychlost: 48 km/h
Dojezd: 570 km
Brodivost bez přípravy : 1,22 m
Příkop: 2,60 m
Stěna: 0,91 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. příčný sklon: 30 %
Šířka radlice: 3,25 m
Výška radlice: 0,591 m
Nosnost jeřábového výložníku: 20 t
Délka vyložení jeřábového výložníku: 6,05 m
Kruhový dosah výložníku: 270°
Tažná síla hlavního navijáku: 350-700 kN
Délka lana hlavního navijáku: 90 m
Rychlost navíjení: 14 - 44 m/min
Pracovní výkon radlice: 200 m3/h
Výrobce: Jung Jungenhalt
Uživatelé: Turecko, Pákistán
Vyprošťovací tank GLS M47/M48 byl vyvinut v období zadání konverze armádní techniky zadané tureckou armádou v 2.polovině 80 let XX. století. Byly využity tzv. kity z Bpz2 (Bergepanzer 2) pro tanky M47/M48. Je určen k rychlé technické pomoci a oprav tankové techniky a ženijně technického zabezpečení v polních podmínkách. Omezeně může být využíván i k zemním pracem.
Oproti jiným vyprošťovacím tankům není vyzbrojen, má k dispozici pouze výmetnice zadymovacích granátů (6ks). Hlavní úprava podvozku spočívala v odstranění věže a nahrazení přepravním prostorem pro čtyřčlenou posádku, dále byl podvozek doplněn o jeřábový výložník, hlavní naviják, dozerovou radlici. Vyměněna byla i pohonná jednotka. Výložník je umístěný v levé přední části. Dozerová radlice při max. pracovní rychlosti 8 km/h má max. hodinový výkon 200 m3/hod.
Vývoj 1986, výroba 1988, vstup do služby 1990.
TTD :
Posádka: 4
Výzbroj: 6 výmetnic dýmových granátů
Munice: 900 nábojů
Délka : 7,880 /7,888m
Šířka: 3,590 /3666 m
Výška: 2,985/ 2 965 m
Světlá výška: 0,470 / 460 m
Bojová hmotnost: 47 800/ 49 000 kg
Motor: o výkonu: NTU MB 837 Ea-501 - 1006 kW
Max. rychlost: 48 km/h
Dojezd: 570 km
Brodivost bez přípravy : 1,22 m
Příkop: 2,60 m
Stěna: 0,91 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. příčný sklon: 30 %
Šířka radlice: 3,25 m
Výška radlice: 0,591 m
Nosnost jeřábového výložníku: 20 t
Délka vyložení jeřábového výložníku: 6,05 m
Kruhový dosah výložníku: 270°
Tažná síla hlavního navijáku: 350-700 kN
Délka lana hlavního navijáku: 90 m
Rychlost navíjení: 14 - 44 m/min
Pracovní výkon radlice: 200 m3/h
Výrobce: Jung Jungenhalt
Uživatelé: Turecko, Pákistán