tady je ještě fotka na toho létajícího z Británie
ta druhá fotka ukazuje jak vypadalo řízení, moc ho tomu chlapíkovi nezávidím, myslím že páka od naklánění rotoru byla vedena shora, ale fotku nemohu najít.
ta druhá fotka ukazuje jak vypadalo řízení, moc ho tomu chlapíkovi nezávidím, myslím že páka od naklánění rotoru byla vedena shora, ale fotku nemohu najít.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/GBR-Rotabuggy-letajici-jeep-t30020#41895Verze : 1
Jinak ještě jeden pohled na Rotabuggy (upozorňuji, že jde ale o repliku)
muzejní replika
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
muzejní replika
URL : https://www.valka.cz/GBR-Rotabuggy-letajici-jeep-t30020#116960Verze : 0
Dovoluji se připojit do diskuse. Název tématu jsem částečně opravil, přesný název je věcí diskuse, Rotabuggy a M.L. 10/42 Flying Jeep jsou podle mého sice jména pro tu samou věc, ale odlišného původu a neměla by se kombinovat. Spíš bych to dal do závorky.
URL : https://www.valka.cz/GBR-Rotabuggy-letajici-jeep-t30020#607678Verze : 0
Aubi
MOD
Citace - Aubi :
Dovoluji se připojit do diskuse. Název tématu jsem částečně opravil, přesný název je věcí diskuse, Rotabuggy a M.L. 10/42 Flying Jeep jsou podle mého sice jména pro tu samou věc, ale odlišného původu a neměla by se kombinovat. Spíš bych to dal do závorky.
Souhlasím ... i když nejsem jediný, kdo názvy občas „kombinuje″. Je to jak kdo, jak kde a při jaké příležitosti (myslím tím pochopitelně v zahraničí). Takže bych to v tom případě asi nechal tak, jak jste to již upravil

.
................................................................ukázka z britského odborného časopisu AIR–BRITAIN DIGEST č.3, ročník III, březen 1951
URL : https://www.valka.cz/GBR-Rotabuggy-letajici-jeep-t30020#607688Verze : 6
Tento OT příspěvek jsem si prostě nemohl odpustit. Promiňte, prosím, dnes již starobnímu důchodci jeho stařeckou ješitnost ...
Čirou náhodou jsem na internetu narazil na zmínku, že v čísle 10 časopisu ATM z roku 1999 je na stránce 41 článek o britském projektu létajícího jeepu Rotabuggy 10/42 od ing. Jana Martince. Jelikož jsem se této létající kuriositě v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století badatelsky věnoval, zajímalo mne, jestli se neobjevily nějaké nové poznatky o tomto válečném pokusu. Podařilo se mi na webu v jednom příbramském antikvariátu časopis sehnat a potom už jsem jenom němě zíral ...
................................................................................Náhled na můj příspěvek v ročence časopisu L+K z roku 1980
Pan inženýr Martinec, kterého pravděpodobně bohužel neznám, prakticky zkopíroval můj výkres z roku 1980 publikovaný v ročence časopisu Letectví + kosmonautika, aniž by se laskavě obtěžoval a uvedl zdroj, nebo použitou literaturu. Pouze trošku v nákresu poupravil pár detailů vozu Willys MB (nevím, proč třeba zrovna kola, ale asi proto, že jsou vizuálně pro srovnání tzv. na ráně), i karoserii a podvozek pak poupravil, ale bohužel, ke škodě věci, bez základních znalostí jeepu (asi ho také zkopíroval někde jinde a implementoval ho pak k ode mne zkopírované nástavbě, kterou kupodivu ponechal bez úprav). Veškeré markanty (i ty s odstupem doby chybné) to jasně dokazují ... samozřejmě se to rovněž týká i kamuflážního schematu a tvarů označení. To se to pak, pane inženýre, snadno publikuje, co?
...........................................................................................................Srovnávací obrázky
...........................................................................................................Srovnávací obrázky
Nic jsem se, ani z dramaticky zkráceného textu, vůbec nedozvěděl, ale alespoň jsem si, při prohlížení vlastních zaprášených archivních materiálů, zpětně v paměti oživil ta dávná a krásná činorodá léta ortodoxního jeepaře v mém životě ...
P.S.
Jeden velice úsměvný detail ... zatímco na mém výkresu je v pohledu zezadu vidět za listem rotoru dolní hrana pevné směrovky, pan inženýr to „přečetl″ a pojal jako (patrně) obrysové světýlko a zopakoval ho proto na doplněném listu rotoru i při pohledu zepředu (druhý obrázek)
.
Čirou náhodou jsem na internetu narazil na zmínku, že v čísle 10 časopisu ATM z roku 1999 je na stránce 41 článek o britském projektu létajícího jeepu Rotabuggy 10/42 od ing. Jana Martince. Jelikož jsem se této létající kuriositě v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století badatelsky věnoval, zajímalo mne, jestli se neobjevily nějaké nové poznatky o tomto válečném pokusu. Podařilo se mi na webu v jednom příbramském antikvariátu časopis sehnat a potom už jsem jenom němě zíral ...
................................................................................Náhled na můj příspěvek v ročence časopisu L+K z roku 1980
Pan inženýr Martinec, kterého pravděpodobně bohužel neznám, prakticky zkopíroval můj výkres z roku 1980 publikovaný v ročence časopisu Letectví + kosmonautika, aniž by se laskavě obtěžoval a uvedl zdroj, nebo použitou literaturu. Pouze trošku v nákresu poupravil pár detailů vozu Willys MB (nevím, proč třeba zrovna kola, ale asi proto, že jsou vizuálně pro srovnání tzv. na ráně), i karoserii a podvozek pak poupravil, ale bohužel, ke škodě věci, bez základních znalostí jeepu (asi ho také zkopíroval někde jinde a implementoval ho pak k ode mne zkopírované nástavbě, kterou kupodivu ponechal bez úprav). Veškeré markanty (i ty s odstupem doby chybné) to jasně dokazují ... samozřejmě se to rovněž týká i kamuflážního schematu a tvarů označení. To se to pak, pane inženýre, snadno publikuje, co?
...........................................................................................................Srovnávací obrázky
...........................................................................................................Srovnávací obrázky
Nic jsem se, ani z dramaticky zkráceného textu, vůbec nedozvěděl, ale alespoň jsem si, při prohlížení vlastních zaprášených archivních materiálů, zpětně v paměti oživil ta dávná a krásná činorodá léta ortodoxního jeepaře v mém životě ...
P.S.
Jeden velice úsměvný detail ... zatímco na mém výkresu je v pohledu zezadu vidět za listem rotoru dolní hrana pevné směrovky, pan inženýr to „přečetl″ a pojal jako (patrně) obrysové světýlko a zopakoval ho proto na doplněném listu rotoru i při pohledu zepředu (druhý obrázek)

URL : https://www.valka.cz/GBR-Rotabuggy-letajici-jeep-t30020#607813Verze : 2
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.