Firma Ford dodávala americké armádě a námořnictvu v letech 1942 - 1945 náklaďáky, které se v Pacifiku proslavily jako "Burma Ford", nebo "Burma Jeep". Šlo o 1,5 tunové valníky s podvozkem 4x4. Armáda jich obdržela přibližně 6000ks, námořnictvo asi 2200 ks.
Vůz poháněl šestiválec FORD o výkonu 90 koní.
Zdvihový objem: 3700ccm.
Převodovka: 4 rychlostní + dvourychlostní přídavná převodovka
Asi 1000 vozů mělo pětitunový naviják.
Rozměry: 4597x2184x2540mm
Rozvor: 2921 mm (115in)
Korba byla celokovová.
Pro námořnictvo bylo vyrobeno v letech 1943-44 asi 4700 ks upravených Fordů GTBC s rampou pro manipulaci s bombami. Celková produkce přesáhla 15000ks.
Vůz měl zvláštní masku chladiče, která trochu připomínala Willys MA. Zvláštností bylo umístění sedačky spolujezdce, ktery seděl bokem po směru jízdy-čelem k řidiči. (při normálním umístění sedačky, by se mu dopředu nevešly nohy).
Měl jsem možnost se v "Burmě" před léty svézt a je to velmi zvláštní pocit sedět zády ven z kabiny
Detail řidičova pracoviště. Motor zasahuje hluboko do "kabiny", takže spolujezdec je nucen sedět na nouzové boční (sklopné) sedačce.
Na snímku je typ GTBC s nástavbou pro manipulaci s bombami. Někdy označovaný jako Mk II.
Burma v provedení valník.
Vůz poháněl šestiválec FORD o výkonu 90 koní.
Zdvihový objem: 3700ccm.
Převodovka: 4 rychlostní + dvourychlostní přídavná převodovka
Asi 1000 vozů mělo pětitunový naviják.
Rozměry: 4597x2184x2540mm
Rozvor: 2921 mm (115in)
Korba byla celokovová.
Pro námořnictvo bylo vyrobeno v letech 1943-44 asi 4700 ks upravených Fordů GTBC s rampou pro manipulaci s bombami. Celková produkce přesáhla 15000ks.
Vůz měl zvláštní masku chladiče, která trochu připomínala Willys MA. Zvláštností bylo umístění sedačky spolujezdce, ktery seděl bokem po směru jízdy-čelem k řidiči. (při normálním umístění sedačky, by se mu dopředu nevešly nohy).
Měl jsem možnost se v "Burmě" před léty svézt a je to velmi zvláštní pocit sedět zády ven z kabiny
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail řidičova pracoviště. Motor zasahuje hluboko do "kabiny", takže spolujezdec je nucen sedět na nouzové boční (sklopné) sedačce.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Na snímku je typ GTBC s nástavbou pro manipulaci s bombami. Někdy označovaný jako Mk II.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Burma v provedení valník.