Main Menu
User Menu

Friedrichshafen FF.1

     
Název:
Name:
Friedrichshafen FF.1
Originální název:
Original Name:
Friedrichshafen FF.1
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1912-DD.11.1912 Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1912-DD.11.1912
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1912
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1972 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m
Délka:
Length:
11,15 m
Výška:
Height:
3,35 m
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Argus Typ 4 o výkonu 74 kW/100 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
85 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 560 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Borzutski, Siegfried: Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993, ISBN 3-92751-360-1
URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-1-t80566#295157Verze : 0
MOD
V roce 1912 vznikla firma Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH pod vedením ing. Theodora Kobera, která plánovala stavbu letadel vhodných pro provoz na vodě. První zkušenosti nabírala na v USA zakoupeném stroji Wright A-1, který byl vybaven plovákem pod trupem. Tento stroj sice poskytl důležité zkušenosti, ukázal se ale jako nevhodný pro jakékoli horší počasí. Proto vznikl první vlastní typ FF, FF.1, rámový dvouplošník se silnějším motorem v zádi trupové gondoly a opět vybavený centrálním plovákem s třemi pomocnými. Později bylo spodní křídlo prodlouženo také na 14 m a směrová kormidla, umístěná mezi křídly, prodloužena mimo křídlo, čímž se celkové rozpětí zvětšilo na 16,8 m. Také byl odstraněn pomocný kolový podvozek. První vzlet se odehrál ve druhé polovině listopadu 1912 a pilotován byl Blériotovým žákem, Švýcarem Robertem Gsellem. 24. února 1913 na tomto stroji Gsell vytvořil vytrvalostní rekord s časem 2 hodiny a 32,5 minut letu, kvůli jeho národnosti byl ale rekord zapsán jako švýcarský. Na jaře 1913 továrna Friedrichshafen otevřela v Manzellu na Bodamském jezeře pilotní školu pro vodní letadla a FF.1 byl jejím prvním strojem a Gsell učitelem. V únoru 1914 byl letoun zničen při převrácení.


Zdroj:
Borzutski, Siegfried: Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993, ISBN 3-92751-360-1

Friedrichshafen FF.1 -


Friedrichshafen FF.1 -


URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-1-t80566#295716Verze : 1
MOD