Fokker V.8

     
Název:
Name:
Fokker V.8 Fokker V.8
Originální název:
Original Name:
Fokker V.8
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Fokker Flugzeugwerke, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
víceplošník more wings plane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
464 kg 1023 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
608 kg 1340 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
přední - 7,19, zadní - 6,68 m front - 23ft 7,06 in, back - 21ft 10,99in
Délka:
Length:
5,89 m 19ft 3,88in
Výška:
Height:
2,98 m 9ft 9,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,40 m2 391.81 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D III, šestiválcový řadový vodou chlazený, o výkonu 118 kW/160 k Mercedes D III, six-cylinder water-cooled in-line engine, power 158 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
168 km/h v ? m 104.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
142 km/h v ? m 88.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m 19029 ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x 7.92-мм kulomet LMG 08/15 Spandau 1 x 7.92-мм machine gun LMG 08/15 Spandau
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
letové výkony jsou pravděpodobně pouze vypočtené, uvádí je pouze ruský pramen aurwar.ru. Performances were not measured, they are probably only calculated by airwar.ru
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_V.8
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php
www.historynet.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
1000aircraftphotos.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
http://mashpedia.com/Fokker_V.8
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokv8.html
http://www.anigrand.com/AA2091_V-8.htm
URL : https://www.valka.cz/Fokker-V-8-t105067#376279 Verze : 0
Fokker V-8
Fokker V-8 byl jedním z těch něco málo letadel, která lze zařadit do kategorie pětiplošník. Jde o unikátní a neúspěšný pokus nizozemského výrobce letadel Anthony Fokkera, který během první světové války vyvíjel a vyráběl vojenská letadla pro německou armádu. Pokusy s letounem probíhaly během léta roku 1917. Jednalo se o další vývojovou verzi populárního trojplošníku Fokker Dr. I, která vznikla z předchozí vývojové verze V.6. ale měl šestiválcový vodou chlazený řadový motor Mercedes D.II (120 k). Fokkerem navržená konstrukce kombinovala uspořádání trojplošníku v přední části prodlouženého trupu, dvouplošníku přibližně uprostřed a konvenčního ocasu na konci trupu. Pilot byl usazený před dvojplošnými křídly. Stavbu prototypu prý Fokker prosadil i přesto, že jeho šéfinženýr Rheinhold Platz byl proti stavbě letadla. Fokker si totiž byl vědom, že jeho Dr.1 je oproti britským stíhačkám relativně pomalý, a - v souladu se svým přesvědčením, že víceplošník tohoto uspořádání bude rychlejší - chtěl koncepcí pětiplošníku spojit obratnost a rychlost do jedné konstrukce.
O letových schopnostech V.8 jsou rozporuplné informace. Různé prameny si dosti protiřečí, počínaje konstatováním, že se letoun nikdy nevznesl. Převládá však informace, že stroj, pilotován osobně Anthony Fokkerem, který si - jako držitel německého pilotního osvědčení - svá letadla i zalétával, absolvoval v říjnu 1917 zkušební let, ale podle všeho to byl jen trochu větší skok.
Pak byla údajně provedena řada modifikací a o čtrnáct dní později se uskutečnil další krátký let. Tento let byl druhý a poslední a brzy poté byl V.8 sešrotován. Letové výkony stroje jsou pravděpodobně pouze vypočtené.
Rozpory panují i v otázce výzbroje letounu. Většina pramenů uvádí, že stroj vyzbrojen nebyl, uvádí se ale, že nesl (měl nést) 1 kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm.


prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_V.8
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php
www.historynet.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
1000aircraftphotos.com
http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/6721934
http://mashpedia.com/Fokker_V.8
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokv8.html
http://www.anigrand.com/AA2091_V-8.htm
Anthony Herman Gerard Fokker, Létající Holanďan, Mustang, Plzeň, 1994, vydání 1.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-V-8-t105067#376265 Verze : 0
A jeden - pravděpodobně jediný známý - obrázek
Fokker V.8 - pramen:
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php

pramen:
http://www.aviastar.org/air/germany/fokker_v-8.php

URL : https://www.valka.cz/Fokker-V-8-t105067#376281 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více