Main Menu
User Menu

Fokker F.VIIa

     
Název:
Name:
Fokker F.VIIa
Originální název:
Original Name:
Fokker F.VIIa
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.192R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
40
První vzlet:
Maiden Flight:
12.03.1925
Osádka:
Crew:
2 + 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3600 kg
Rozpětí:
Wingspan:
19.31 m
Délka:
Length:
14.35 m
Výška:
Height:
3.91 m
Plocha křídla:
Wing Area:
58.50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Jupiter o výkonu 358 kW nebo
Pratt & Whitney Wasp o výkonu 373 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
155 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
2600 m
Dolet:
Range:
1160 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:



?
Poznámka:
Note:
- dva F.VIIa, L-BAAH a L-BAAI, koupila v roce 1928 společnost ČLS, oba byly v letech 1924 a 1935 převzaty MNO
Zdroje:
Sources:
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
airliner.narod.ru
www.dutch-aviation.nl
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-VIIa-t165197#498731Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/cw1/fokf7.html

Fokker F.VIIa - Jeden z mála F.VIIa, který se dostal do USA, v tomto případě k Standard Air Lines. Tento stroj používal motor Hornet.

Jeden z mála F.VIIa, který se dostal do USA, v tomto případě k Standard Air Lines. Tento stroj používal motor Hornet.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-VIIa-t165197#498733Verze : 0
MOD
www.militaryimages.net

Fokker F.VIIa - Finské letectvo dostalo v roce 1941 od dánského Červeného kříže darem jeden F.VIIa, využívaný jako sanitní a spojovací. Kvůli stáří nalétal asi jen 100 hodin a vyřazen byl v roce 1943.

Finské letectvo dostalo v roce 1941 od dánského Červeného kříže darem jeden F.VIIa, využívaný jako sanitní a spojovací. Kvůli stáří nalétal asi jen 100 hodin a vyřazen byl v roce 1943.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-VIIa-t165197#498734Verze : 0
MOD