Fokker D.II

     
Název:
Name:
Fokker D.II Fokker D.II
Originální název:
Original Name:
Fokker D.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
177
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
384 kg 847 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
576 kg 1270 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,75 m 28ft 8,49in
Délka:
Length:
6,40 m 20ft 11,97in
Výška:
Height:
2,55 m 8ft 4,39in
Plocha křídla:
Wing Area:
18 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.I o výkonu 74 kW/100 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Oberursel U.I o výkonu 99 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v 0 m 93.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 1000 m 4 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4300 m 14108 ft
Dolet:
Range:
200 km 124.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm 1x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#208640 Verze : 0
Fokker D.II


Fokker D.II naprojektoval Martin Kreutzer. Vychádzal z prototypu M.17z. Oproti nemu dostal lepšie tvarovaný trup a menšie rozpätie krídiel. Usporiadanie a konštrukcia bola veľmi podobná typu D.I, hoci tento typ prišiel vzhľadom na označenie nelogicky skôr. Rozdielom bolo využitie motora Oberursel U.I o výkone 100 koní. Pôvodne bol D.II koncipovaný ako jednopriehradový dvojplošník bez stupňovania. Po zahájení sériovej výroby bol zmenený na dojpriehradový so stupňovaním. Pôvodná konštrukcia bola dodaná pre Rakúsko-Uhorsko. Celkovo stroj len mierne prekonával Fokker Eindecker a bol jasne prekonaný francúskymi strojmi Nieuport 11 a 17. D.II trpela podmotorovaním a slabou výzbrojou, aj keď výbroj iba jedným guľometom ráže 7.92 mm bola v roku 1916 úplne bežná. Aj preto mali stroje iba krátku kariéru a rýchlo skončili u výcvikových lietiek a v rukách rakúsko-uhorského spojenca. Celkovo nemecká armáda obdržala 177 strojov.


zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.II

Fokker D.II -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#279888 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.pilots-n-planes-ww1.com.
Fokker D.II -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#208641 Verze : 0
Příslušníci pozemního personálu rakousko-uherské letecké jednotky před letounem Fokker D.II


Zdroj: moje sbírka
Fokker D.II -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-II-t57750#315892 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více