Focke-Wulf Fw 191

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 191 V6 Focke-Wulf Fw 191 V6
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 191 V6
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy / prototypes
(Fw 191 V1, Fw 191 V2, Fw 191 V6)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.RR.1942 (Fw 191 V1)
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11970 kg 26389 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
19575 kg 43155 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
22500 kg 49604 lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,00 m 82ft 0.25in
Délka:
Length:
18,45 m 60ft 6in
Výška:
Height:
4,80 m 15ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
70,50 m2 758.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 222
- řadový
- počet válců: 24
- maximální výkon: 1618 kW (2200 PS)
Jumo 222
- in-line
- number of cylinders: 24
- maximum power output: 2170 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 6350 m 385.3 mph in 20833 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505 km/h v 6000 m 313.8 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,1 m/s 1200.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21 min do 6000 m 21 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3600 km 2236.9 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 4200 kg


obranná výzbroj:
2x kulomet MG 81 ve spodní části kabiny
2x kulomet MG 81 v dálkově ovládané věži v zadní části motorových gondol
1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve hřbetní věži
1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve spodní trupové věži
bomb load: 9259 lb


defensive armament:
2x MG 81 machine gun in chin turret
2x MG 81 machine guns in remote-controlled turret at rear of each engine nacelle
1x MG 151/20 cannon and 2x MG 131 machine gun in dorsal turret
1x MG 151/20 cannon and 2x MG 131 machine gun in ventral turret
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Regnat, Karl-Heinz. Junkers Ju 288/388/488, Black Cross Vol. 2. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-173-3.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70550 Verze : 0
Focke-Wulf Fw 191

Typ Fw 191 vznikl na základě požadavků "Bomber B" z července 1939 na konstrukci typů, které měly během roku 1942 začít nahrazovat bombardovací letouny, s kterými Luftwaffe vstupovala do války. Požadavky byly náročné — stroj měl být přetlakový, s tříčlennou posádkou, obranu měly zajišťovat zbraně v dálkově ovládaných střeleckých věžích. Typ dále měl spňovat požadavek na schopnost střemhlavého bombardování. Maximální rychlost měla být 600 km/h, nejvyšší pumový náklad 4000 kg, dolet s 2000 kg pum pak 3600 km (dále se počítalo s možností nést dvě torpéda).

Ze čtyř přihlášených projektů firem Junkers (Ju 288), Focke-Wulf (Fw 191), Dornier (Do 317) a Arado (Ar 340) hned odpadl poslední z nich, pro příliš radikální koncepci. Stroje měly pohánět nové, tehdy vyvíjené 24-válcové motory, buď Jumo 222 (popř. výhledově i diesely Jumo 223) — Ju 288 a Fw 191 -, nebo DB 604 (Do 317). Žádný z původně uvažovaných motorů nebyl včas hotov (a nikdy nedosáhly stavu, kdy by byly schopny řadového nasazení), takže přes nejrůznější změny všechny tři projekty nakonec měly dostat motory DB 610 (až k realizaci, alespoň v podobě prototypů, se dostal jen Ju 288, rekonstrukce zbývajících dvou typů pro motory DB 610 — projekty Fw 191 B a Do 317 B — zůstaly jen na papíře).

Prototyp Fw 191 nakonec dostal motory BMW 801 MA, na místo původně očekávaných Jumo 222 A-1/B-1. Ty ale dávaly výkon pouhých 1600 koní (1176,8 kW), na místo slíbených 2500 k (1838,7 kW). I další prototypy (tedy V1 až V5) dostaly stejné motory BMW 801, teprve až poslední prototyp (V6) se dočkal motorů Jumo 222, ale jejich maximální výkon byl omezen na 2200 k (1618 kW). Výsledkem neustálých potíží s vývojem Jumo 222 bylo rozhodnutí typ přepracovat pro motory DB 610, které sice dávaly až 2950 k (2169,7 kW), ale taky byly výrazně těžší.

V druhé polovině roku 1943 byl celý program Bomber B definitivně zastaven.

Technicko-taktická data prototypů V1 až V5 (s motory BMW 801 MA) nejsou známy.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70549 Verze : 0
Focke-Wulf Fw 191 B (nerealizovaný projekt)
Hlavní technické údaje
Rozpětí křídla: 26,00 m
Délka trupu: 19,63 m
Výška letounu: 5,55 m
Nosná plocha: 75,50 m²
Hmotnost prázdného letounu: 16 500 kg
Vzletová hmotnost: 23 800 kg
Vzletová hmotnost (s přetížením): 25 311 kg
Max. rychlost v 6350 m: 635 km/h
Cestovní rychlost: 489 km/h
Praktický dostup: 8800 m (**)
Počáteční stoupavost: 20,3 m/sec. (7,62 m/sec) *
Maximální dolet: 3500 km


* jiné prameny; údaj o počáteční stoupavosti 20,3 m/sec se jeví jako značně nadnesený;


Pohonná jednotka: dva motory Daimler-Benz DB 610 A-1/B-1
o vzletovém výkonu po 2950 k (2169,7 kW)


Poznámka: údaje o výkonech Fw 191 B jsou pouze (!) vypočtené
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70551 Verze : 0
První prototyp, Focke-Wulf Fw 191 V1, poháněný motory BMW 801 MA, s výkonem po 1600 k (1176,8 kW).


www.luft46.com
Focke-Wulf Fw 191 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#31639 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více