Focke-Wulf Fw 190 D-15

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 D-15 Focke-Wulf Fw 190 D-15
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 D-15
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Daimler-Benz AG, Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
- přestavba z Fw 190 D-9 / rebuilt of Fw 190 D-9
- plánovaná přestavba 15 Fw 190 D-9 do konce války nedokončena / planned rebuilt of 15 Fw 190 D-9 not finished until the end of the war
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3380 kg 7452 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4500 kg 9921 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
10,42 m 34ft 2,24in
Výška:
Height:
3,36 m 11ft 0,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 G
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový výkon: 1397 kW (1900 PS)
Daimler-Benz DB 603 G
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- take-off power output: 1874 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
685 km/h v 6400 m 426 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
550 km/h v 8800 m 342 mph in 28871 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20 m/s 3937 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
800 km 497 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla, každý 250 nábojů)
2x 30mm kanón MK 108 (v křídle, každý 85 nábojů)
2x 20mm MG 151/20 E cannon (in the wing root, 250 rounds each)
2x 30mm MK 108 cannon (in the outboard wing, 85 rounds each)
Uživatelské státy:
User States:
(?) (?)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003
Poruba, T., Janda, A.: Fw 190 D & Ta 152, JaPo, 1992
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-D-15-t77125#382031 Verze : 0
Focke-Wulf Fw 190 D-15


RLM protěžovalo motory Jumo 213 před motory DB 603, vývoj motorů Jumo díky tomu pokročil významněji kupředu a poslední verze Jumo 213 E a F byly již výkonnější než motory DB 603, které měly navíc vyšší zdvihový objem. Koncem roku byl vydán příkaz, aby poslední verze Fw 190 D-14 a D-15 byly vybaveny motory DB 603. Na druhou stranu si musíme uvědomit těžkou situaci Německa, která si vyžadovala všechna dostupná řešení při vývoji nových výkonných typů letadel. Koncem října roku 1944 přelétly dva Fw 190 D-9 (Werk-Nr.210040 a 210043) do továrny v Sorau, zde proběhla poměrně rychlá zástavba motorů DB 603 AE. (Junkers se již dříve rozhodl pro shodné uchycení motorů Jumo 213 jako měl DB 603 aby mohl konkurenční motor nahradit a nyní to pomohlo motorům Daimler-Benz). Letouny byly testovány v Echterdingenu, zkoušky dopadly dobře pro případně vyráběná letadla bylo počítáno s motory DB 603 LA nebo DB 603 E, to měla být verze Fw 190 D-14.
Verze D-15 měla motor DB 603 EB nebo G, pro tuto přestavbu bylo uvolněno 15 letadel Fw 190 D-9, které byly soustředěny v Echterdingenu, ve dnech 11. – 17.3.1945 zcela dokončen byl asi jen jeden prototyp, ostatní byly v různém stádiu nedodělanosti nalezeny při obsazení americkou armádou v dílnách.




Použité prameny:
Dietmar Hermann, Focke-Wulf Fw 190 „Long Nose“, Schiffer Publishing, rok 2007, ISBN: 0764318764
Kryzysztof Janowicz, Focke-Wulf Fw 190, Volume 1., Kagero Publications, London, rok 2001, ISBN: 83-89088-11-8
J. R. Smith, Aircraft Profile No. 94, The Focke-Wulf 190D / Ta 152 series, Profile Publications, rok 1968
Monogram Close Up 10: FW-190 D
www.csd.uwo.ca a
www.csd.uwo.ca
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fw190d10.html
http://www.faqs.org/docs/air/avfw190.html
koapp.narod.ru
http://www.militarium.net/lotnictwo/fw190.php
www.fmsc-dingolfing.de
archiv autora

Focke-Wulf Fw 190 D-15 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-D-15-t77125#283888 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více