Název: Name: | Fiat G.50Bis / AN | Fiat G.50Bis / AN |
Originální název: Original Name: | Fiat G.50Bis / AN | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp a 16 předsériových letadel (nejednotné údaje) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.10.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2318 kg | 5110 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3340 kg | 7363 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,380 m | 40ft 7,39in |
Délka: Length: | 8,290 m | 27ft 2,37in |
Výška: Height: | 2,960 m | 9ft 8,54in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,00 m2 | 226.04 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,05 kg/m2 | 32.58 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.76RC-40, dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec, o výkonu 746 kW. Vrtule Hamilton-Fiat, trojlistá stavitelná s konstantními otáčkami o průměru 3 800 mm. | Fiat A.76RC-40, fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 986 hp, driving a three-blade metal Hamilton-Fiat constant-speed propeller of 12ft 5,61in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 415 l | 91.3 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 423 km/h v ? m | 262.8 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | 33465 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 150 nábojích a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm uložených v křídlech, po 300 nábojích) Pumový náklad: 2x 160 kg | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in nose, 150 rpg and two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the wing mouted, 300 rpg. Bomb load: two 353lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tato verze byla určena pro nedokončené italské letadlové lodě. Byl vyroben pouze jeden prototyp, který představoval palubní letoun, který měl být schopen plnit stíhací, bombardovací, bitevní a průzkumné úkoly. Projekt byl zastaven těsně po italské kapitulaci. Některé prameny uváději, že bylo dokončeno dalších 16 letadel a byl na nich prováděn výcvik na katapultu. | The G.50bis/A was a two-seat carrier borne fighter bomber / reconnaissance aeroplane version of the G.50 of which at least one prototype was produced. The new version had longer wings, with one extra 0.5in gun carried in each wing. It could also carry either 330lb or 550lb of bombs. It was designed for use on the aircraft carriers Aquilaand Sparviero, neither of which was completed before the Italian armistice. The G.50bis/A made its maiden flight on 3 October 1942, but the project was cancelled after the Italian armistice. |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967 L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945 http://comandosupremo.com/g50.html www.xs4all.nl guide.supereva.it www.letletlet-warplanes.com www.historyofwar.org archiv autora |