Main Menu
User Menu

Fiat G.50Bis/AN

     
Název:
Name:
Fiat G.50Bis / AN
Originální název:
Original Name:
Fiat G.50Bis / AN
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp a
16 předsériových letadel (nejednotné údaje)
První vzlet:
Maiden Flight:
03.10.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2318 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3340 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,380 m
Délka:
Length:
8,290 m
Výška:
Height:
2,960 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,05 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.76RC-40, dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec, o výkonu 746 kW.
Vrtule Hamilton-Fiat, trojlistá stavitelná s konstantními otáčkami o průměru 3 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
423 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m
Dolet:
Range:
1000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 150 nábojích a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm uložených v křídlech, po 300 nábojích)
Pumový náklad: 2x 160 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tato verze byla určena pro nedokončené italské letadlové lodě. Byl vyroben pouze jeden prototyp, který představoval palubní letoun, který měl být schopen plnit stíhací, bombardovací, bitevní a průzkumné úkoly. Projekt byl zastaven těsně po italské kapitulaci. Některé prameny uváději, že bylo dokončeno dalších 16 letadel a byl na nich prováděn výcvik na katapultu.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967
L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945
https://comandosupremo.com/g50.html
www.xs4all.nl
guide.supereva.it
www.letletlet-warplanes.com
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216038Verze : 0
MOD
Fiat G.50Bis Assalto Navale


Historie:
Při nasazení stíhacích Fiatů G.50 v severní Africe bylo několik těchto stíhaček použito jako stíhacích bombardérů. Firma Fiat se rozhodla upravit jeden sériový letoun Fiat G.50Bis (seriál MM8595) do nové bitevní podoby. Pro tento účel bylo zapotřebí zvýšit palebnou sílu a zvětšit nosnou plochu křídla, aby byla vykompenzována větší hmotnost letounu. Řešení bylo logické, mezi centroplán a křídlo byl vložen obdelníkový díl, ve kterém byl jeden kulomet i se zásobou nábojů a pod ním bylo možno zavěsit pumu do hmotnosti 150 kg. Nový letoun byl označen G.50Bis/A (Assalto = útočný), do výroby se nedostal.
Prodloužené křídlo neslo 16 námořních bitevních letadel G.50Bis/AN (Navale), navíc tyto stroje měly přistávací háky a upravené podvozky, tak, aby mohly operovat z palub připravovaných letadlových lodí Aquila a Sparviero. Letouny byly námořnictvem převzaty. Celý program byl ukončen v roce 1943.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216039Verze : 0
MOD
Fotografie, barevný profil a použité zdroje:
L+K 22/98 Letadla 39-45
https://www.airwar.ru/enc/fww2/g50.html
https://fiatg50.50webs.com/history.htm
https://wp.scn.ru/en/ww2/f/352/32/1/20 - barevný profil
archiv autora

Fiat G.50Bis/AN -


Fiat G.50Bis/AN -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216040Verze : 0
MOD