Název: Name: | Fiat 6614 | |
Originální název: Original Name: | Fiat 6614 | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | Consorzio Iveco Fiat Oto Melara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1972-DD.MM.2005 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1348 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1971 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 10 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 8500 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5860 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2180 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 370 mm | |
Pancéřování: Armour: | Svařované ocelové pláty. tloušťka: 6 až 8 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | kapalinou chlazený vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem IVECO Model 8062.24 | |
Výkon: Power: | 116,78 kW při 3200 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická převodovka 5 rychlostních stupňů vpřed 1 rychlostní stupeň vzad přídavná převodovky 2 rychlostní stupně | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 100 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 700 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | bez schopnosti překonávat příkopy | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,4 m | |
Brodivost: Fording Depth: | plně obojživelný | |
Výzbroj: Armament: | Věžička převzatá z obrněného transportéru M113 s lafetovaným kulometem M2HB ráže 12,7 mm. - palebný průměr: 1000 nábojů Na přání zákazníka věžička se dvěma kulomety ráže 7,62 mm. | |
Uživatelské státy: User States: | Argentina (5 strojů) Itálie (324 strojů) Pozemní jednotky armády: 14 strojů Letectvo: 110 strojů Jednotky Karabiníků: 150 strojů Policie: 50 strojů Jižní Korea (400 strojů) Libye (200 strojů) Peru (15 strojů) Somálsko (270 strojů) Tunisko (110 strojů) Venezuela (24 strojů) | |
Poznámka: Note: | - pohon: 4x4, - rozvor náprav: 2900 mm, - maximální rychlost plavby: 4,5 km/h, - měrný výkon: 14,03 kW/t, - objem palivové soustavy: 142 litrů, - 4x vodní čerpadlo na odsávání vody z korby Vybavení na přání zákazníka - klimatizace, - protipožární systém, - 2x3 výmetnice dýmových granátů ráže 76 mm, - přístroje pro noční vidění, - náhradní kolo, - naviják: tažná síla 4500 kg, délka lana 40 m průměr lana 12 mm | |
Zdroje: Sources: | Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5 http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_6614 http://www.army-guide.com/eng/product1094.html http://www.military-today.com/apc/fiat_6614.htm |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-6614-t33723#426542Verze : 0
Fiat 6614
Vývoj transportéru Fiat 6614 byl započat již od konce šedesátých let, Vozidlo je společným projektem firem OTO-Breda a Fiat. Společnost Oto-Breda zodpovídala za výzbroj a její výrobu, zatímco Fiat prováděl vývoj korby, podvozku a konečnou montáž. Prototypy se do zkoušek zapojily v rozmezí let 1971 až 1972. Od roku 1972 se pak rozeběhla sériová výroba. Vozidla byla zařazována především do sestavy jednotek italské vojenské policie, v řadách útvarů italského pozemního vojska plní speciální úkoly. Od osmdesátých let pak pod označením TM 900 probíhala licenční výroba v Jižní Koreji.
Řidič sedí v levé přední části korby. Motor-převodový úsek se nachází napravo od něj, zbytek prostoru ve vozidle je určen pro přepravu roje. Každý člen výsadku má vlastní sedačku. Jeden příslušník roje je určen pro ovládaní externě lafetovaného kulometu M2 ráže 12,7 mm, případně MG 42/59 kalibru 7,62 mm. V prostoru roje je umístěno celkem 10 střílen nad nimiž se nachází pozorovací průzory. Na každém boku jsou 4 střílny, zbývající jsou umístěny v zadních dveřích. Vozidlo je plně obojživelné - pohon zabezpečují kola. Na přání zákazníka mohlo být vybaveno i filtro-ventilací.
Fiaty si svoji ostrou premiéru odbyly během mírové mise v Bejrútu v roce 1983. Na počátku devadesátých let byla nasazena v Somálsku. Vozidla italské armády se od devadesátých let též účastnila mírových misí na Balkáně, pro tento účel byla vybavena dodatečným pancéřováním.
Peruánské stroje byly během pokusu o státní převrat v roce 1992 použity při ochraně prezidentského paláce v Limě.
Výrobce: IVECO/Fiat Bolzáno, Itálie; licenční výroba v Jižní Koreji probíhá u Asia Motors Company, Soul
Vývoj transportéru Fiat 6614 byl započat již od konce šedesátých let, Vozidlo je společným projektem firem OTO-Breda a Fiat. Společnost Oto-Breda zodpovídala za výzbroj a její výrobu, zatímco Fiat prováděl vývoj korby, podvozku a konečnou montáž. Prototypy se do zkoušek zapojily v rozmezí let 1971 až 1972. Od roku 1972 se pak rozeběhla sériová výroba. Vozidla byla zařazována především do sestavy jednotek italské vojenské policie, v řadách útvarů italského pozemního vojska plní speciální úkoly. Od osmdesátých let pak pod označením TM 900 probíhala licenční výroba v Jižní Koreji.
Řidič sedí v levé přední části korby. Motor-převodový úsek se nachází napravo od něj, zbytek prostoru ve vozidle je určen pro přepravu roje. Každý člen výsadku má vlastní sedačku. Jeden příslušník roje je určen pro ovládaní externě lafetovaného kulometu M2 ráže 12,7 mm, případně MG 42/59 kalibru 7,62 mm. V prostoru roje je umístěno celkem 10 střílen nad nimiž se nachází pozorovací průzory. Na každém boku jsou 4 střílny, zbývající jsou umístěny v zadních dveřích. Vozidlo je plně obojživelné - pohon zabezpečují kola. Na přání zákazníka mohlo být vybaveno i filtro-ventilací.
Fiaty si svoji ostrou premiéru odbyly během mírové mise v Bejrútu v roce 1983. Na počátku devadesátých let byla nasazena v Somálsku. Vozidla italské armády se od devadesátých let též účastnila mírových misí na Balkáně, pro tento účel byla vybavena dodatečným pancéřováním.
Peruánské stroje byly během pokusu o státní převrat v roce 1992 použity při ochraně prezidentského paláce v Limě.
Výrobce: IVECO/Fiat Bolzáno, Itálie; licenční výroba v Jižní Koreji probíhá u Asia Motors Company, Soul
URL : https://www.valka.cz/Fiat-6614-t33723#123107Verze : 0
Reklama
...
Vozidlo italského vojska (Barry Beldam, Army Recognition)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vozidlo italského vojska (Barry Beldam, Army Recognition)
URL : https://www.valka.cz/Fiat-6614-t33723#130438Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.