Main Menu
User Menu

Faun SLT 50-2 Elefant

     
Název:
Name:
SLT 50-2 Elephant
Originální název:
Original Name:
SLT 50-2 Elephant
Kategorie:
Category:
tahač návěsů
Výrobce:
Producer:
Faun GmbH, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1974-DD.MM.1979
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
324
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1971
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
8x8
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
22800 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
38840 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
52000 kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
92000 kg
Celková délka:
Overall Length:
8830 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3050 mm
Celková výška:
Overall Height:
3000 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
390 mm
Rozvor:
Wheelbase:
? mm
Rozchod:
Track:
? mm -
Brzdová soustava:
Braking System:
?
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
18.00 x 22,5
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Mercedes-Benz MB 837 Ea-500 ?
- 8-valcový vidlicový předkomůrkový vznětový kapalinou chladený motor s turbodmychadlem
- 540 kW
Převodovka:
Gearbox:
4-stupňová automatická převodovka s přídavným planetovým převodem
Spojka:
Clutch:
?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
800 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
- km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
7,5 ° / °
Svah:
Gradient:
14 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m
Uživatelské státy:
User States:




(?)
Poznámka:
Note:
Návěs: 52-ton SaAnh (Sattelhänger)
Zdroje:
Sources:
Dumek, Josef plk. Ing.: Tankové přepravníky; ATOM 1980/04
https://en.wikipedia.org/wiki/SLT_50_Elefant
www.military-today.com
URL : https://www.valka.cz/Faun-SLT-50-2-Elefant-t33512#591806Verze : 0
MOD
FAUN SLT 50-2 Elefant


Když se v polovině šedesátých let rozběhl americko-německý projekt nového tanku KPz-70 / MBT-70, padlo rozhodnutí pro tento bojový prostředek společně vyvinout tahač pro jeho přepravu. Nové vozidlo dostalo označení HET-70 a bylo vyvíjeno úsilím firem Faun a Chrysler.


Vzhledem k tomu, že celý projekt MBT-70 nakonec skončil neúspěchem, realizace se rovněž nedočkal i společný program tahače HET-70. Němci se však rozhodli ve vývojových pracích pokračovat. Vznikl tak tahač SLT 50-2, jehož první prototyp byl zhotoven v roce 1971. 324 sériových vozidel pak bylo vyráběno v rozmezí let 1976 až 1979. V devadesátých letech byla vozidla modernizována na standard SLT 50-3.



Uživatelé: Německo


Výrobce: Faun, Německo



Technicko-taktická data
Hmotnost prázdného vozidla: 22 800 kg
Maximální hmotnost vozidla s návěsem: 92 000 kg


Rozměry:
- délka: 8 830 mm
- šířka: 3 070 mm
- výška: 3 000 mm
- světlá výška: 283 mm


Brodivost: 0,8 m


Pneumatiky: 18.00 x 22,5


Pohonná jednotka:
- typ: MTU MB 837 Ea-500, osmiválec do V
- maximální výkon: 537 kW / 730 PS


Převodovka:
- ZF 4 PW 200H2, manuální


Jízdní dosah: 600 km
URL : https://www.valka.cz/Faun-SLT-50-2-Elefant-t33512#121719Verze : 0
MOD
Faun SLT 50-2 Elephant


ťahač určený na prepravu tankov (a inej ťažkej obrnenej techniky) do hmotnosti 52 t po komunikáciách. Súprava je tvorená vlastným ťahačom (výrobok firmy Faun) a návesu s nosnosťou 52 ton (výrobok firmy Kässbohrer v licencii spoločnosti Krupp). Samotná hmotnosť návesu dosahuje 16800 kg pri dĺžke 13100 mm (celková dĺžka súpravy ťahača a návesu dosahuje 18970 mm) a šírke 3150 mm. Súprava s nákladom 47700 kg dosahuje max. rýchlosť 65 km/hod na ceste, 45 km/hopd pri stúpaní 2,5% a 9 km/hod pri stúpaní 15%. Minimálny polomer zatáčani aje 11,2 m.


Vozidlo je vybavené štvorstupňovou automatickou prevodovkou ZF (4 stupne vpred, 2 vzad), ktorá je súčasťou bloku motora a prídavným planetovým prevodom, ktorý zdvojnásobuje počet prevodových stupňov. Rozvodovka je asymetrická, na zadné nápravy predáva dvojnásobok krútiaceho momentu ako na predné. Pre optimálnu ťažnú silu v nepriaznivÝch jazdných podmienkach je vozidlo vybavené blokujúcimi sa diferenciálmi.


Ťahač a náves sú vybavené rovnakými kolesami s bezdušovými širokoprofilovými penumatikami. Všetky kolesá na návese sú riaditeľné a ich natáčanie je realizované automaticky v závislosti na uhlu natočenia súpravy. Ťahač je vybavený dvojicou navijákov s ťahom 17 t (neskôr navýšených na 18,6 t) a s dĺžkou lán po 45 m. Pravý naviják je možné použiť aj na samovyprostenie.


Kabína vozidla je štvormiestna. Jej konštrukcia je z veľkej miery tvorená plastami vystuženými oceľou a zabezpečuje ochranu pred črepinami granátov. Na streche kabóny je kruhový otvor umožňujúci lafetáciu guľometu, vodič disponuje infraprístrojom pre jazdu v noci.



V roku 2002 bolo 6 súprav exportovaných do Poľska v súvislosti s dodávkami tankov Leopard 2A4. Okrem toho boli ťahače exportované na Bahrajn a pravdepodobne aj do Saudskej Arábie.



Dumek, Josef plk. Ing.: Tankové přepravníky; ATOM 1980/04
www.military-today.com

Faun SLT 50-2 Elefant - ťahač SLT 50-2 s návesom a prepravovanou technikou, ATOM 1980/04

ťahač SLT 50-2 s návesom a prepravovanou technikou, ATOM 1980/04
URL : https://www.valka.cz/Faun-SLT-50-2-Elefant-t33512#591809Verze : 3
MOD
URL : https://www.valka.cz/Faun-SLT-50-2-Elefant-t33512#612716Verze : 0
MOD