Canon de 340 mm sur affut Mle 1912
Francouzké dělo ráže 340mm. Používané Francií a Spojenci. Střílelo se z něj granáty o hmotnosti 429 kg na vzdálenost 36 km.
Francie měla ve skladech velké množství vyřazených námořních děl. Jelikož na začátku První světové války nedisponovala vyspělými žel. děly, montovala starší zbraně do jednoduchých ocelových "krabic" umístěných železničních podvozcích.
Jakmile takto upravené Mle 1912 dojela na místo palby, podvozek se odstranil a "krabice s dělem" spočívala na kolejích. Protože neměla zákluzný systém, posunovala se při každém výstřelu o kus vzad po kolejích. Po pár výstřelech se ložiště "krabice" zase vyzvedla na kola a posunula na původní místo a znovu zahájila palba.
Toto dělo, bylo původně vyprojektováno pro bitevní loď Bretagne a sřílel s ním např. 35.pobřežní dělostřelecký pluk u Nixeville, kde úspěšně zasahoval cíle ve vzdálenosti 30 km.
Francouzké dělo ráže 340mm. Používané Francií a Spojenci. Střílelo se z něj granáty o hmotnosti 429 kg na vzdálenost 36 km.
Francie měla ve skladech velké množství vyřazených námořních děl. Jelikož na začátku První světové války nedisponovala vyspělými žel. děly, montovala starší zbraně do jednoduchých ocelových "krabic" umístěných železničních podvozcích.
Jakmile takto upravené Mle 1912 dojela na místo palby, podvozek se odstranil a "krabice s dělem" spočívala na kolejích. Protože neměla zákluzný systém, posunovala se při každém výstřelu o kus vzad po kolejích. Po pár výstřelech se ložiště "krabice" zase vyzvedla na kola a posunula na původní místo a znovu zahájila palba.
Toto dělo, bylo původně vyprojektováno pro bitevní loď Bretagne a sřílel s ním např. 35.pobřežní dělostřelecký pluk u Nixeville, kde úspěšně zasahoval cíle ve vzdálenosti 30 km.