Název: Name: | Lince | |
Originální název: Original Name: | Lince | |
Kategorie: Category: | hlavní bojový tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Krauss-Maffei GmbH, München / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR výroba nebyla zahájena DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | výroba nebyla zahájena | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR výroba nebyla zahájena projekt ukončen v roce 1990 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 49000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 9088 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 7100 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3740 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2500 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 500 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 635 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,084 MPa | |
Pancéřování: Armour: | ocel, kompozity 30 až 80 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | vznětový kapalinou chlazený motor MB 871 Ka- 502 | |
Výkon: Power: | 883 kW při 2400 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | automatická převodovka | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 70 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 550 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 3,0 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 1,1 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 120 mm kanón RH 120 L/44 - palebný průměr: 40 nábojů | |
Vedlejší: Secondary: | kulomet ráže 7,62 spřažený s kanonem - plebný průměr: 2500 nábojů protiletadlový kulomet ráže 12,7 mm - palebný průměr: 500 nábojů 8x zadýmovací granátomet ráže 76 mm typu Wegmann | |
Uživatelské státy: User States: | výroba nebyla zahájena | |
Poznámka:Note: | Brodivost: - s přípravou: 2,52 m Měrný výkon 18,02 kW/t | |
Zdroje: Sources: | Zdroje: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lince.jpg http://mainbattletanks.czweb.org/Tanky/Lince.htm Ing. Miloš Soukup Tanky 2. – 3. díl, vydala Vojenská akademie v Brně a Vydavatelství ESo – video ve spolupráci s redakcí Armádního technického magazínu (ATM), první vydání Praha 1995, ISBN 80-85960-02-8. |
URL : https://www.valka.cz/ESP-DEU-Lince-projekt-t83250#404965Verze : 0
Vývoj:
Na počátku 80. let začala španělská armáda uvažovat o zavedení nového tanku, jako náhrady za zastaralé americké typy M47 a M48 Patton, které španělské pozwmní vojsko obdrželo v rámci pomoci a rozvoje v letech 1954 až 1975. V rámci projektu Iberia tank bylo vyhlášeno výběrové řízení. Jeho základním požadavkem se stala možnost licenční výroby tanku (400 až 800 ks), vyzbrojeného kanónem ráže 120 mm s hladkým vývrtem, který by velikostí a hmotností odpovídal možnostem španělské silniční sítě a mostům. Výběrového řízení se zúčastnily firmy:
GIAT (Francie) navrhl účast na vývoji tanku LECLERC, případně licenční výrobu tanku AMX-40 nebo spolupráci na výrobě tanku AMX-30B2.
OTOBREDA- MELARA (Itálie) s nabídkou licenční výroby tanků OF-40 nebo C1 Ariete.
GENERAL DYNAMIC (USA) s návrhem na licenční výrobu verzí tanku M1 ABRAMS a M1A1.
Vickers (Velká Británie) s návrhem na licenční výrobu svého exportního tanku VALIANT.
KRAUSS-MAFFEI (Německo) s návrhem relativně levného tanku s označením LINCE, který vycházel z německého tanku Leopard 2.
Tank Lince zřejmě zůstal jen v projektové fázi. Podle některých zdrojů nebyl vyroben ani prototyp. Španělsko nakonec do své výzbroje zavedlo upravený tank LEOPARD 2E.
Popis:
Tank LINCE vycházel z německého tanku LEOPARD 2, byl však levnější a asi o 6 tun lehčí. Rozdělení tanku mělo být klasické, v přední části korby řidič, střední část bojový prostor s věží (velitel,střelec,nabíječ) a v zadní části korby motor- převodový prostor.
LINCE měl být vyzbrojen 120 mm kanónem Rheinmetall RH 120 L/44 s hladkým vývrtem. Stabilizovaným ve dvou polohách. Součástí kanónu měl být ejektor a tepelná ochrana hlavně. Počet vezené munice do kanónu měl být 40 ks (podle některých zdrojů 42 ks). Palebný průměr měl být rozmístěn 27 ks ve věži a zbytek v korbě vedle řidiče. Kanón měl být schopen používat podkaliberní nebo víceúčelové střelivo ráže 120 mm, shodné se střelivem tanku LEOPARD 2 a vést účinnou palbu do vzdálenosti až 3000 m. Účinnost střelby za pohybu a za snížené viditelnosti měl zabezpečit blíže neupřesněný typ systému řízení palby. Tank měl být vedle kanónu vybaven i kulomety 7,62 mm a protiletadlovým 12,7 mm. Určenými k ničení živé síly protivníka a nízko letících cílů do vzdálenosti 1000 m. K rychlému zadýmování terénu na dobu asi 60 sekund měly sloužit 77 mm granátomety Wegmann na věži, po čtyřech na obou stranách. Též měly sloužit ke střelbě tříštivými granáty na živou sílu protivníka. Tank měl být vybaven přetlakovým filtračním zařízením ochrany proti ZHM. Pro pohyb v terénu v noci měl být řidič vybaven elektrooptickým pozorovacím přístrojem se zesilovačem jasu. Tank měl disponovat poměrně vysokým stupněm pancéřové ochrany, zajištěné vrstveným pancířem především v oblasti čela věže a korby. Pohon tanku měl zabezpečit vznětový, kapalinou chlazený motor MB 871 Ka- 502 o výkonu 883 kw při 2400 ot/min. Součástí motoru měl být zadýmovací generátor. Pohybové ustrojí tanku mělo disponovat 6 pojezdovými koly na každé straně. Tank měl být vybaven automatickým protipožárním systémem s využitím plynné hasící směsi HALON 1301.
Zdroj:
Na počátku 80. let začala španělská armáda uvažovat o zavedení nového tanku, jako náhrady za zastaralé americké typy M47 a M48 Patton, které španělské pozwmní vojsko obdrželo v rámci pomoci a rozvoje v letech 1954 až 1975. V rámci projektu Iberia tank bylo vyhlášeno výběrové řízení. Jeho základním požadavkem se stala možnost licenční výroby tanku (400 až 800 ks), vyzbrojeného kanónem ráže 120 mm s hladkým vývrtem, který by velikostí a hmotností odpovídal možnostem španělské silniční sítě a mostům. Výběrového řízení se zúčastnily firmy:
GIAT (Francie) navrhl účast na vývoji tanku LECLERC, případně licenční výrobu tanku AMX-40 nebo spolupráci na výrobě tanku AMX-30B2.
OTOBREDA- MELARA (Itálie) s nabídkou licenční výroby tanků OF-40 nebo C1 Ariete.
GENERAL DYNAMIC (USA) s návrhem na licenční výrobu verzí tanku M1 ABRAMS a M1A1.
Vickers (Velká Británie) s návrhem na licenční výrobu svého exportního tanku VALIANT.
KRAUSS-MAFFEI (Německo) s návrhem relativně levného tanku s označením LINCE, který vycházel z německého tanku Leopard 2.
Tank Lince zřejmě zůstal jen v projektové fázi. Podle některých zdrojů nebyl vyroben ani prototyp. Španělsko nakonec do své výzbroje zavedlo upravený tank LEOPARD 2E.
Popis:
Tank LINCE vycházel z německého tanku LEOPARD 2, byl však levnější a asi o 6 tun lehčí. Rozdělení tanku mělo být klasické, v přední části korby řidič, střední část bojový prostor s věží (velitel,střelec,nabíječ) a v zadní části korby motor- převodový prostor.
LINCE měl být vyzbrojen 120 mm kanónem Rheinmetall RH 120 L/44 s hladkým vývrtem. Stabilizovaným ve dvou polohách. Součástí kanónu měl být ejektor a tepelná ochrana hlavně. Počet vezené munice do kanónu měl být 40 ks (podle některých zdrojů 42 ks). Palebný průměr měl být rozmístěn 27 ks ve věži a zbytek v korbě vedle řidiče. Kanón měl být schopen používat podkaliberní nebo víceúčelové střelivo ráže 120 mm, shodné se střelivem tanku LEOPARD 2 a vést účinnou palbu do vzdálenosti až 3000 m. Účinnost střelby za pohybu a za snížené viditelnosti měl zabezpečit blíže neupřesněný typ systému řízení palby. Tank měl být vedle kanónu vybaven i kulomety 7,62 mm a protiletadlovým 12,7 mm. Určenými k ničení živé síly protivníka a nízko letících cílů do vzdálenosti 1000 m. K rychlému zadýmování terénu na dobu asi 60 sekund měly sloužit 77 mm granátomety Wegmann na věži, po čtyřech na obou stranách. Též měly sloužit ke střelbě tříštivými granáty na živou sílu protivníka. Tank měl být vybaven přetlakovým filtračním zařízením ochrany proti ZHM. Pro pohyb v terénu v noci měl být řidič vybaven elektrooptickým pozorovacím přístrojem se zesilovačem jasu. Tank měl disponovat poměrně vysokým stupněm pancéřové ochrany, zajištěné vrstveným pancířem především v oblasti čela věže a korby. Pohon tanku měl zabezpečit vznětový, kapalinou chlazený motor MB 871 Ka- 502 o výkonu 883 kw při 2400 ot/min. Součástí motoru měl být zadýmovací generátor. Pohybové ustrojí tanku mělo disponovat 6 pojezdovými koly na každé straně. Tank měl být vybaven automatickým protipožárním systémem s využitím plynné hasící směsi HALON 1301.
Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Lince.jpg
https://mainbattletanks.czweb.org/Tanky/Lince.htm
Ing. Miloš Soukup Tanky 2. – 3. díl, vydala Vojenská akademie v Brně a Vydavatelství ESo – video ve spolupráci s redakcí Armádního technického magazínu (ATM), první vydání Praha 1995, ISBN 80-85960-02-8
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/ESP-DEU-Lince-projekt-t83250#305558Verze : 2
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.